In this article, the pedagogical content of developing linguistic, cultural and communicative competence of future translators is studied. Also, the requirements for speech topics, skills and qualifications of teaching foreign languages for linguistic, cultural and communicative purposes were analyzed.
References
Ўзбекистон Республикаси Президенти Ш.Мирзиёев 2018 йил 5 мартдаги Наманган вилояти Тўрақўрғон тумани Исоқхон Ибрат номидаги мактаб-интернатига ташрифидаги нутқи. Электрон ресурс: http://www.uza.uz/oz/...prezidentimiz-is-okhon-t-ra-ibrat-mazhm. Мурожаат санаси: 26.11.2018 й.
Driscoll P., Frost D. The teaching of modern foreign languagesin the primary schools. – L.: & N.Y.: Routledge, 2005. – Р. 17-18.
Pavesi M., et.al. Teaching through a foreign language: A guide for teachers and schools to using foreign languages in content teaching (CLIL). – Rome. Ministry of Education of Italy, 2001. – P. 32.
Williams M., Burden R. L. Psychology for language Teachers. A social constructivist approach. – L.: Cambridge University Press, 2010. – P. 40.
Аликина Е. В., Швецова Ю. О.Формирование экстралингвистической компетентности будущих устных переводчиков // Современные проблемы науки и образования. 2012. № 2. Электронный ресурс: ttp://www.scienceeducation.ru/102-6037. Дата обращение: 5.05.2018.
Горлова Н.А. Личностно-деятельностный метод обучения иностранным языкам дошкольников, младших школьников и подростков. Теоретические основы. – М.: МГПУ, 2010. – С. 182-190.
Жалолов Ж.Ж. Чет тил ўқитиш методикаси: чет тиллар олий ўқув юртлари (факултетлари) талабалари учун дарслик. – T.: Ўқитувчи, 2012. – Б. 82-83.