Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Scientific information

No. 2 (2023): Scientific journal of the Fergana State University (Exact and natural sciences)

PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL ASPECTS OF DEVELOPING LOGICAL THINKING IN FUTURE EDUCATORS THROUGH INTERDISCIPLINARY COOPERATION

Submitted
October 26, 2023
Published
2023-10-26

Abstract

In this article, the pedagogical importance of developing logical thinking in future pedagogues through interdisciplinary cooperation, the pedagogical content of development, and the development of communication culture competence are an urgent task.

References

  1. Брушлинский А.В. Проблемы психологии субъекта. - М.: Педагогика, 1994.-130 с.
  2. Вяткин Л.Г. Развитие творческих способностей учащихся. // Актуальные проблемы развития личности учащегося. - Саратов: Изд-во СГУ, 1995. -С. 32-40.
  3. Сухин И.Г. 800 новых логических и математических головоломок. -СПб.: Союз, 2001. -208 с.
  4. Колмакова Н.А. Формирование готовности студентов педвуза к развитию логического мышления младших школьников (на примере математических дисциплин): Автореферат дис. ... канд. пед. наук. - Шадринск: Изд-во ЩГПИ,2000. -22с.
  5. Овчинникова Т.Н. Личность и мышление ребенка: диагностика и коррекция / Овчинникова Т.Н. Научно-внедренческая лаборатория психопедагогики образования. - М.: Акад. проект, 2002. - 188 с.
  6. Выготский Л.С. Педагогическая психология. - М.: Педагогика, 1996. -394 с.
  7. Стеблина Б. Игровые формы занятий // Математика. Еженедельное учебно-методическое приложение к газете «Первое сентября». - 2001. - №23. -С. 1-6.
  8. Стеблина Б. Игровые формы занятий // Математика. Еженедельное учебно-методическое приложение к газете «Первое сентября». - 2001. - №23. -С. 1-6.
  9. Egamberdieva, T. A., & Saydullaeva, A. R. (2022). The Importance Of Axiological Approach In Forming The Cognitive Competence Of Future Teachers. Journal of Positive School Psychology, 6(10), 2009-2015.
  10. Брюшинкин В.Н. Практический курс логики для гуманитариев. Учебное пособие. - М.: Новая школа, 1996. - 320 с.