Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Linguistics

No. 3 (2024): Scientific journal of the Fergana State University. Application set (Social humanities sciences)

INTEGRATION OF EDUCATIONAL TECHNOLOGIES CLIL IN THE PROCESS OF TEACHING STUDENTS PROFESSIONAL COMMUNICATION IN A FOREIGN LANGUAGE

Submitted
September 11, 2024
Published
2024-09-12

Abstract

The anthropocentric paradigm of modern methods of teaching foreign languages ​​is aimed at shaping the student’s personality, creating conditions for his self-awareness and development in the social and professional spheres. In this regard, a student-centered approach to learning comes to the fore. In our case, foreign language education is focused on the personality of a bilingual student. The thesaurus approach to teaching future teachers’ professional communication in a foreign language helps to form a professional thesaurus in a foreign language as a body of knowledge in pedagogy. A terminological dictionary of the thesaurus type is used as a structured form of a professional thesaurus in the educational process.

References

  1. Щепилова А. В. / Теория и методика обучения французскому языку как второму иностранному: учебное пособие для вузов // А. В. Щепилова. – Москва : ВЛАДОС, 2005. – 248 с.
  2. Зимная И. А. / Мактабда чет тилларни ўқитиш психологияси // И. А. Зимная. - Москва: Просвещение, 1991. – 222 б.
  3. Халеева И. И. / Основы теории обучения пониманию иноязычной речи (подготовка переводчика) / И. И. Халеева. – Москва, 1989.
  4. Медведева Л. Г. / Чет тилни касбий йўналтирилган тезаурусни шакллантириш усуллари (инглиз тили, мутахассислиги 144 021100 – "ҳуқуқшунослик") // Педагогика фанлари номзоди илмий даражаси учун диссертация : 13.00.02 / Л. Г. Медведева. - Тамбов, 2008. – 277 б.
  5. Галскова Н. Д. / Чет тилларни ўқитиш назарияси. Лингводидактика ва методика // тилшунослик университетлари ва олий педагогика ўқув юртларининг чет тиллар факултетлари талабалари учун дарслик / Н. Д. Галскова, Н. И. Гез. - [6 нашр.]. - Москва: Академия, 2009. – 336 б.