SIMILARITIES AND DIFFERENCES OF COMMUNICATIVE AND PRAGMATIC INTENTIONS IN COMMERCIAL CORRESPONDENCE
Main Article Content
Abstract
This article highlights similar and different aspects of communicative-pragmatic intentions in commercial correspondence. According to the author, intentional characters are a text-forming factor. Based on the research of various linguists, the article emphasizes that the main purpose of business correspondence is to manage the relationship between the parties involved in formal communication and to provide information on an issue in a specific situation.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
Остин Дж.Л. Слово как действие. В.кн.: Новое в зарубежной лингвистике. Вып. XVI. –М.: Прогресс, 1986. –С.21.
Н.Қ.Турниязов.”Til birliklarining nutqqa ko‘chirilishi masalasi bilan bog‘liq ba’zi mulohazalar”. Хорижий филология.№3, 2017 йил
Ахманова, О. С. Словарь лингвистических терминов/О. С. Ахманова. - М., 1969. – 608с.
Гольдин В. Е. Сиротинина О. Б. Внутринациональные речевые культуры и их взаимодействие//Вопросы стилистики. – Саратов, 1993. – Вып. 25.
Кинг, Ф.У., Кри, Энн Д. Коммерческая корреспонденция на английском языке. - М.: Издательства Астрель, АСТ, 2007. – 302 с.
https://studymoose.com/letter-of-recommendation-employment-essay, (мурожаат санаси: 12.04.2019).