FOREIGN EXPERIENCE ON PREPARATION OF FUTURE TEACHERS FOR THE ACTIVITY OF MUSEUM PEDAGOGY

Main Article Content

Kibriyoxon Marayimova

Abstract

In this article, the interaction of the museum with educational institutions, as well as the experiences of the USA, Germany and Russia on the preparation of future teachers in pedagogical universities for the activity of museum pedagogy were highlighted and opinions were given on future teachers preparing at pedagogical universities about the knowledge, skills and qualifications that should be acquired for the activity of "museum pedagogy".

Article Details

How to Cite
Marayimova , K. (2024). FOREIGN EXPERIENCE ON PREPARATION OF FUTURE TEACHERS FOR THE ACTIVITY OF MUSEUM PEDAGOGY. Scientific Journal of the Fergana State University, 29(5), 11. Retrieved from https://journal.fdu.uz/index.php/sjfsu/article/view/2839
Section
Pedogogical
Author Biography

Kibriyoxon Marayimova , Fergana State University

Farg‘ona davlat universiteti katta o‘qituvchisi, p.f.b.f.d.(PhD)

References

См.: Бойко А.Г. Опыт сопоставления профессионального сознания музейного и школьного педагога (к постановке проблемы) // Образовательная деятельность худо¬жественного музея. Вып. 4. СПб., 1995 С 13

Колесникова И.А. О феномене музейной педагогики // Художественный му¬зей в образовательном процессе. СПб., 1998.

См.: Козиев В.Н. Школьники, учителя и студенты в Государственном Русском му¬зее // Художественный музей в образовательном процессе. — СПб., 1998.

Медведева Е.Б., Юхневич М.Ю. Музейная педагогика как новая научная дисциплина // Культурно-образовательная деятельность музеев: Сб. тр. творч. лабо¬ратории «Музейная педагогика» кафедры музейного дела. М., 1997.

Мышева Т.П Становление музея и музейной педагогики // Вестник Таганрогского гос пединститута 2006 № 2 С 129-133 - 0,5 п л.

Мышева Т.П Музейно-образовательная деятельность будущих социальных педагогов // Сбнаучтр «Теоретическиеи практические проблемы социальной педагогики» -Таганрог Изд-воТаганрог, госпединститута, 2001 С 121-125.-0,1 пл.

Селевко Г.К- Современные технологии образования. М.: Народноеобразование, 1998.

Столяров Б.А., Бойко А.Г. Художественный музей и система образования: концепция педагогического взаимодействия // Художественный музей в образова¬тельном процессе. СПб., 1998.

Столяров Б.А. Музейная педагогика история, теория, практика- М.: Высш. шк., 2004 —180-183 с.