sg
O‘zbekcha

CONTENT AND ESSENCE OF DEVELOPING CREATIVE THINKING OF STUDENTS THROUGH TRIZ TECHNOLOGY

Authors

Keywords:

TRIZ (theory of solving inventive problems), pedagogy, approach

Abstract

This article discusses the content and essence of TRIZ (inventive problem solving theory) research in world pedagogy, the principles and tools of TRIZ pedagogy, and the history of TRIZ pedagogy.

Author Biography

  • , Farg‘ona davlat universiteti

    Farg‘ona davlat universiteti, mustaqil tadqiqotchisi

References

Г.К.Селевко. «Проблемное обучение». Журнал «Школьные технологии» 2/2006; А.М. Кушнир «Методический плюрализм». Журнал «Школьные технологии 4/2004; А.Л. Камин «Приёмы решения проблем – психотехника творческого мышления». Журнал «Школьные технологии 3/2007. Source: https://trizway.com/art/form/triz-pedagogika-kak-fundament-novoj-sistemy-obrazovaniya.html

Kicheva I.V. Yigirmanchi asrning 90-yillarida pedagogik terminologiyani boyitish. Pyatigorsk, 2004. 269-270-betlar)

https://rus-pedagogicaldict.slovaronline.com/search

Rotenberg V. S. Bondarenko S. M. Miya mashg‘ulotlari salomatligi kitobidan olingan fakt. M. Ta'lim, 1989 C 2000

Downloads

Published

2025-02-03

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 > >>