Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Scientific information

No. 6 (2024): FarDU.Ilmiy xabarlar jurnali (Aniq va tabiiy fanlar)

THE SOCIAL SIGNIFICANCE AND EDUCATIONAL CHARACTERISTICS OF DEVELOPING STUDENTS' AXIOLOGICAL ATTITUDE TOWARDS SPIRITUAL-CULTURAL HERITAGE

Submitted
January 23, 2025
Published
2025-01-24

Abstract

The article explores the theoretical and methodological foundations for developing higher education students' axiological attitudes towards spiritual and cultural heritage, the methodological system for fostering these attitudes, and the effectiveness of such development. Additionally, it analyzes the social significance and educational characteristics of cultivating students' axiological attitudes towards spiritual and cultural heritage.

References

  1. Rokeaсh M. The role of values in рubliс oрinion researсh // The Рubliс Oрinion Quarterly. Vol. 32. No. 4. – Р. 547-559
  2. Зинченко В.П. Человек развивающийся. Очерки российской психологии. – М.: Тривола, 1994. –С.304.
  3. Новейший философский словарь. – М., Наука, 1999. 256 - с.
  4. Норлиев Р.И. Миллий тараққиёт ва маънавий юксалишнинг ўзаро алоқадорлиги ва таъсир хусусиятлари: Автореферат. фалсафа фан. ном. дисс. – Тошкент.: 2011. 10-б.
  5. Ходжаев Б. Педагогик аксиология. – Тошкент.: “Fan va texnologiya”, 2012. – Б.17.
  6. Эргашев И. Миллий истиқлол ғояси. Дарслик. // Масъул муҳаррир –Т.: Академия, 2005. – 368 б. – Б.33.
  7. Ўзбекистон миллий энциклопедияси. «Ўзбекистон миллий энциклопедияси» Давлат илмий нашриёти. – Тошкент.: 2010. 40-б.
  8. Ғойибназаров Ш. Оммавий маданият. – Тошкент: Ўзбекистон, 2012. 212 -б.