Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Pedogogical

No. 4 (2024): Scientific journal of the Fergana State University (Social humanities sciences)

FACTORS FOR INCREASING THE EFFICIENCY OF THE LABOR ACTIVITY OF FUTURE VOCAL TEACHERS

Submitted
September 19, 2024
Published
2024-09-24

Abstract

In Uzbekistan, the attitude towards future academic vocal teachers is of particular importance, and their role in the development of society is highly valued. Academic vocal teachers are people who not only popularize musical knowledge, but also make a great contribution to the overall development, spiritual and cultural enrichment of society. Their activities contribute to the formation of the spiritual environment of society and its sustainable development. This article discusses professional factors that are considered important for improving the activities of future vocal teachers.

References

  1. Баренбойм, Л.А., “ Вокальная методика М., (1983)”
  2. Панченко, Л. В. Вокальная педагогика* М., (1990).
  3. Соловьёва, М. Г. "Основы вокальной методики”., M., :2000г.
  4. Березовская, С. Г. “Искусство вокала П., (2005).
  5. Теплов, Б. М. Музыка и психология, : M., 1947
  6. Петрушин, В.В. Психология музыкальных способностей* (2008).
  7. Olontseva T.A. Formation of professional skills of students-choirmaster in the process of study at the university. Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo universiteta kul’tury i iskusstv [Bulletin of the Moscow State University of Culture and Arts]. 2014, no. 1 (57), pp. 216–220. (In Russian)
  8. Nilov V.N. Khoreograficheskoe iskusstvo v formirovanii sotsial’no-kul’turnogo prostranstva po mestu zhitel’stva [Choreographic Art in the formation of social and cultural space in the community]. Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo universiteta kul’tury i iskusstv [Bulletin of the Moscow State University of Culture and Arts]. 2013, no. 1 (51), pp. 129–137.
  9. Лернер И.Я. Дидактические основы методов обучения. Москва : Педагогика, 1981. 186 с.
  10. Казакова А.Г. Интерактивные методы обучения в системе послевузовского профессионального образования // Вестник Московского государственного университета культуры и искусств. 2013. № 2 (52).
  11. С. 184–190.
  12. Казакова А.Г. «Реформа» и «возрождение» современной высшей профессиональной школы // Вестник Московского государственного университета культуры и искусств. 2013. № 3 (53). С. 146–151.
  13. Христидис Т. В. Психолого-педагогическое сопровождение студентов в вузе // Вестник Московского государственного университета культуры и искусств. 2015. № 1 (63). С. 172–176.
  14. Kuznetsov N.I. Stsenicheskoe masterstvo opernogo artista v kontekste akterskoi shkoly F. I. Shaliapina. Diss. dok. iskusstv. [Scenic skill of the opera singer in the context of actor’s school F. I. Shalyapina. Dr. history of arts sci. diss.]. Moscow, 2005. 380 p.
  15. Паваротти Л. Я, Лучано Паваротти, или Восхождение к славе. Москва : Алгоритм, 2014. 287 с.
  16. Zaikova M.S. Formirovanie tvorcheskikh navykov u studentov pri sozdanii stsenicheskogo obraza v vokal’nom proizvedenii [Formation of creative skills at students during creation of a scenic image in the vocal work]. Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo universiteta kul’tury i iskusstv [Bulletin of the Moscow State University of Culture
  17. and Arts]. 2011, no. 6, pp. 159–163.
  18. Кузнецов Н.И. Сценическое мастерство оперного артиста в контексте актёрской школы Ф. И. Шаляпина : дис. на соиск. учён. степ. доктора искусствоведения : 17.00.02 – музыкальное искусство / Кузнецов Николай Иванович ; Московская государственная консерватория имени П. И. Чайковского. Москва, 2005. 380 с.
  19. Станиславский К.С. Собрание сочинений : в 8 томах / ред. коллегия: М. Н. Кедров (гл. ред.) [и др.] ; [подготовка текста и примеч. Н. Д. Волкова и В. Р. Канатчиковой] ; [вступ. статья Н. Волкова, с. V–XXVIII] ; Государственный научно исследовательский институт театра и музыки, Московский Художественный академический театр СССР имени М. Горького. Москва : Искусство, 1954–1961. Т. 4.
  20. Станиславский К.С. Работа актёра над собой в творческом процессе переживаний. Дневник ученика. Часть II. Москва : Искусство, 1935. 142 c.