Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Scientific information

No. 3 (2024): FarDU.Ilmiy xabarlar jurnali (Aniq va tabiiy fanlar)

PEDAGOGICAL CONTENT OF COMPONENTS AND CRITERIA FOR THE DEVELOPMENT OF CREATIVE-GRAPHIC COMPETENCE OF STUDENTS OF HIGHER TECHNICAL EDUCATION

Submitted
July 18, 2024
Published
2024-06-25

Abstract

In this article, the theoretical aspects of the development of creative-graphic competence of students of higher technical educational institutions, in particular, current issues, are studied. Also, the pedagogical content of the components and criteria for the development of creative-graphic competence of students of higher technical educational institutions was analyzed.

References

  1. ADABIYOTLAR RO‘YXATI
  2. Muslimov.N.A, Usmonboyeva M.H, Sayfurov D.M., Toʻrayev A.B/ Pedagogik kompetentlik va kreativlik asoslari – Toshkent, 2015.
  3. Бермус А.Г. Проблемы и перспективы реализации компетентностного подхода в образовании. www.eidoc.ru. 2005, 09, 10.
  4. Боровикова А.В., Васильева Е.В. Компетентностная модель профессионального развития педагога // Вестник Южно-Уральского Государственного Гуманитарно-Педагогического Университета. – 2014. – №7. –C. 41-53.
  5. Гусева, В.Е. Изучение графических редакторов как средство формирования профессиональной компетентности менеджера / В.Е. Гусева, Н.В. Горбунова // Ярослав. пед. вестник. – 2012. – Т. 2, № 4. – С. 206–208.
  6. Лебедев О.Е. Компетентносный подход в образовании. www.nekrasovepb.ru
  7. Зимняя И.А., И.А. Ключевных. Компетенции – новая парадигма результата образования. quality.petrsu.ru
  8. Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация / Пер. с англ. М., «Когито-Центр», 2002. – 396 с.
  9. Федотова Н.В.Формирование графической кометентности студентов технического вуза на основе трехмерного моделирования: дис…. Канд.пед.наук.-Тамбов, 2011.-180.
  10. Федотова, Н.В. Основы формирования графической компетентности будущих инженеров / Н.В. Федотова // Пед. журнал. – 2011. – № 1. – С. 96–101.