Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Pedogogical

No. 3 (2023): Scientific journal of the Fergana State University (Social humanities sciences)

USING THE PROJECT METHOD IN ORGANIZING EXTRACURRICULAR ACTIVITIES OF STUDENTS OF PROFESSIONAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Submitted
November 8, 2023
Published
2023-11-11

Abstract

The article considers the possibilities of organizing the method of projects in professional educational institutions for the meaningful organization of extracurricular activities and the development of knowledge, skills and abilities of students in the subjects studied. The stages of extracurricular organization of the students' project method and the tasks of the subjects of the educational process are outlined. The possibilities of the formation of general cultural, general professional and professional competencies of future specialists as a result of the effective organization of extracurricular activities are revealed. The article describes the formation of the integrity of the system of universal knowledge, skills and abilities of students, as well as the possession of skills of independent work with various sources of information and experience of independent work in the process of project activities.

References

  1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 6 sentyabrdagi “Professional ta’lim tizimini yanada takomillashtirishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi PF-5812 – sonli Farmoni. www.lex.uz
  2. Енин А.В. Система воспитания творчески активной личности учащихся во внеклассной деятельности: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.01 / Енин Алексей Владимирович. – Воронеж, 2010. – 494 с.
  3. Кутьев В.О. Внеурочная деятельность школьников: пособие для классных руководителей / В.О. Кутьев.– М.: Просвещение, 1983. – 223 с.
  4. Подласый И.П. Продуктивная педагогика: кн. для учителя / И.П. Подласый. – М.: Нар. образование, 2003. – 496 с.
  5. Савина Е.М. Внеурочная познавательная деятельность как фактор развития воспитательной системы образовательного учреждения: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Савина Елена Михайловна. – Ярославль, 2006. – 196 с.
  6. Ривкин Е.Ю. Профессиональная деятельность учителя в период перехода на ФГОС основного общего образования. Теория и технологии / Е.Ю. Ривкин. – Волгоград: Учитель, 2014. – 183 с
  7. Прокопьев И.И. Педагогика. Избранные лекции: Учеб. пособие. В 3 ч. Ч.3 – Дидактика / И.И. Прокопьев. – Гродно: ГрГУ, 2000. – 138 с.
  8. Полат Е.С. Новые педагогические и информационные технологий в системе образования. –М.: Академия, 2005. - 272 с.
  9. Абрамова Н.С., Гладкова М.Н., Гладков А.В., Кутепов М.М., Трутанова А.В. Организация проектной деятельности студентов в электронном обучении // Международный журнал экспериментального образования. – 2017. – № 6. – С. 7-11.
  10. Johnson K., Magusin E. Exploring the digital library. A guide for online teaching and learning// Jossey – Bass, 2005.–162 pp.