SHАRQ VА G‘АRB TАʼLIM FАLSАFАLАRINING O‘ZАRO TАʼSIRIGА АSOSLАNGАN MАDАNIYATLАRАRO MULOQOT

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ravshan Mardonov

Annotatsiya

Maqolada olimlarning ilmiy ishlari va falsafiy adabiyotlarini o‘rganish hamda mualifning oliy taʼlim tizimidagi faolyat tajribasi asosida Sharq va G‘arb taʼlim falsafalarning xususiyatlari hamda ularning bir-biriga taʼsirining madaniyatlararo aloqalardagi roli tahlil qilinadi. Ta'lim falsafasida madaniyatlararo muloqot muammosiga murojaat qilish zamonaviy dunyoda G‘arb texnogen tsivilizatsiyasi va Sharq an'anaviy madaniyati o‘rtasida qarama-qarshilik mavjudligi bilan dolzarbdir. Shuningdek, Sharq va G‘arb taʼlim falsafasidagi ustunliklar, ular o‘rtasidagi umumiylik va farqlar, jamoaviylik va individuallik munosabatlari kabi jihatlarga alohida eʼtibor qaratilgan.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Bo‘lim
Falsafa
muallifning biografiyasi

Ravshan Mardonov, Samarkand branch of Tashkent University of Information Technologies named after Muhammad al-Khorazmi

falsafa fanlari nomzodi, dotsent, Toshkent Axborot va Texnologiya Universiteti Samarkand Filiali Gumanitar va ijtimoiy fanlar kafedrasi

Foydalaniladigan adabiyotlar

Восток и Запад в мировом историко-философском процессе (материалы «круглого стола») // Философские науки. – 1988. – № 7.

Рассел, Б. История западной философии в ее связи с политическими и социальными условиями от античности до наших дней: В 2-х т. / Б. Рассел. – Новосибирск, 1994; Реале, Д. Западная философия от истоков до наших дней: В 4-х т. / Д.Реале, Д. Антисери. – СПб., 1994 – 1997; Западная философия: итоги тысячелетия. Екатеринбург – Бишкек, 1997.

История восточной философии: Учебное пособие. – М., 1998.

Семенов, Н.С. Философские традиции Востока: учеб.пособие / Н.С.Семенов. – Мн.: ЕГУ, 2004.

Семенов, А.Н. Восток и Запад: два типа исторического созания / А.Н.Семенов // Путь Востока. Традиции освобождения. Материалы III Молодежной научной конференции по проблемам философии, религии, культуры Востока. Серия «Simposium». Вып. 4. – Спб. – Санкт-Петербургское философское общество, 2000.

Хантингтон, С. Грядущее столкновение цивилизаций или Запад против остального мира / С.Хантингтон // Полис. – 1994. - №1.

Юлен, М. Сравнительная философия: методы и перспективы: / М. Юлен // Сравнительная философия. – М., 2000.

Огурцов, А.П. Образы образования. Западная философия образования. ХХ век / А.П.Огурцов, В.В.Платонов. – Спб.: РХГИ, 2004.

Петякшева, Н.И. Интеркультурность как перспектива современного филосовствования / Н.И.Петякшева // 4-й Международный философский симпозиум «Диалог цивилизаций: Восток-Запад». – М., 2000.

Колесников, А. С. Интеркультурная философия в образовании / А.С.Колесников // Компаративное видение истории философии. – Спб., 2008.

Samatov K. Issues Naqshbandi teaching peace and harmony in society //Theoretical & Applied Science. – 2016. – №. 2. – С. 175-179.

Усмонов Ф. Н. Эпистемологическая эволюция рационализма //Наука и современность. – 2012. – №. 19-1. – С. 194-198.

Ризаев И. И. Проблемы либерализации общества в контексте глобализации //Онтологические и социокультурные основания альтернативного проекта глобализации.—Екатеринбург, 2021. – 2021. – С. 254-257.

Mardonov R. Philosophical aspects of modern education //Conferencea. – 2021. – С. 15-17.

Muhammadiev, Kh. Potentiality and virtuality in the philosophy of modern times / Kh. Muhammadiev // . – 2022. – No. 3(107). – P. 1000-1004.

Qahramonovich H. N. Worthy descendants of the samarkandians: enlighteners jadids //World Bulletin of Social Sciences. – 2022. – Т. 13. – С. 37-40.