PEDAGOGICAL SIGNIFICANCE OF FORMING MEDIA LITERACY IN HIGHER EDUCATION STUDENTS
Main Article Content
Abstract
In this article, the concepts of media education, media competence and media literacy, their differences, opinions on the research of these concepts are analyzed. Important features of media literacy, their tasks and levels were also studied and analyzed.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
Федоров А.В. Модель развития медиакомпетентности и критического мышления студентов педагогического вуза на занятиях медиаобразователного сикла .Инновации в образовании. 2007.
Xojimuxammedova D.R. O‘qituvchilarning kasbiy kompistentligi. Xalq ta’limi. IMJ. – T.: 2011
Кузьмин Е. И., Паршакова А. В. Медиа и информационная грамотность в обществах знания / Сост.-М.: МЦБС, 2013
Махамаджонова М.М. Cовременные подходы в формировании межкультурных компетенций с использованием медиатекстов.NamDU-ilmiy axborotnomasi ISSN:2181-0427-2020.