PHILOSOPHICAL-HERMENEVIC APPROACH TO THE STUDY OF THE CATEGORY OF INTERCULTURAL COMMUNICATION
Main Article Content
Abstract
This article explains the historical development of tourism in the world and the importance of intercultural communication in these processes. The processes that make the Asia-Pacific region an important element of international tourism are analyzed. Particular attention will also be paid to the analysis of the causes and prospects of the development of tourism potential in these regions.
Article Details
References
Соколов A.B. Коммуникационная деятельность и коммуникационные явления // НТБ. - 2001. -№ 8. Марков А.П. Отечественная культура как предмет культурологии. СПб. СПбГУП, 2006.
Дридзе Т.М. Социальная коммуникация как текстовая деятельность в семи¬осоциопсихологии. // ОНС, 2006. -№3.
Тихомиров Л. Религиозно-философские основы истории. М.: "Москва", 2008.
Биржаков М.Б. Паломнический туризм. // Туристские фирмы, Вып. 14, СПб, 2007.
Ананьев М.А. Экономика и география международного туризма. Изд. МГУ, 2005.
Туйчиев Б. Философия, психология, правосозрение: проблемы взаимосвязи. Ж. «Ҳуқуқ-право». 2000. 2-сон.
Фирсов Б.М. Пути развития средств массовой коммуникации. Социологические наблюдения. - Л.: Наука, 2007.
Ричардс Г. Культурный туризм в Европе (перевод с английского Путрик Ю.С.). // Актуальные вопросы теории и практики туризма. Труды. Вып. 2. СПб, 2007.
Любимова Т.А. Условия и критерии внесения объектов в список всемирного наследия // Всемирное природное и культурное наследие в образовании. СПб, 2007.