THEORETICAL FOUNDATIONS OF DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL AND CREATIVE COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS

Main Article Content

Abduqodirov Davron Solijon o‘g‘li

Abstract

In this article, the theoretical foundations of the development of the professional-creative competence of future teachers, in particular, the current issues, are studied. Also, theoretical-methodological aspects and tasks for increasing students' creativity were analyzed.

Article Details

How to Cite
Abduqodirov Davron Solijon o‘g‘li. (2024). THEORETICAL FOUNDATIONS OF DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL AND CREATIVE COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS. Scientific Journal of the Fergana State University, 30(1), 134. Retrieved from https://journal.fdu.uz/index.php/sjfsu/article/view/3621
Section
Scientific information
Author Biography

Abduqodirov Davron Solijon o‘g‘li, O‘zbekiston davlat jismoniy tarbiya va sport universiteti Farg‘ona filiali

O‘zbekiston davlat jismoniy tarbiya va sport universiteti Farg‘ona filiali o‘qituvchisi

References

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017-йил 20-апрелдаги “Олий таълим тизимини янада ривожлантириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги ПҚ-2909 сонли Қарори. // https://leх.uz/doсs/3171590

Axmеdova M.T. Pеdagogik kompеtеntlik.Uslubiy qo„llanma. -Т.: BROK SLASS SЕRVIS, 2016. – 84b.

Бермус А.Г. Проблемы и перспективы реализации компетентностного подхода в образовании. www.eidoc.ru. 2005, 09, 10.

Лебедев О.Е. Компетентносный подход в образовании. www.nekrasovepb.ru

Зимняя И.А., И.А. Ключевных. Компетенции – новая парадигма результата образования. quality.petrsu.ru

Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация / Пер. с англ. М., «Когито-Центр», 2002. – 396 с.

Хуторской, А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования [Текст] / А. В. Хуторской // Народное образование. - 2003. - № 2. - С. 58-64.