DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL POTENTIAL OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS RELEVANCE AND ESSENCE
Main Article Content
Abstract
This article analyzes opinions on the need to develop the professional potential of primary school teachers, an objective assessment and strategic approach to their activities in the development and formation of professional personal qualities and skills, professional knowledge and skills.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Sh.Mirziyoyevning “O‘zbekistonning yangi taraqqiyot davrida ta’lim-tarbiya va ilm-fan sohalarini rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2020-yil 6-noyabrdagi PF-6108-son Farmoni.
Raxmonova M.X. “O‘zini-o‘zi rivojlantirish va uzluksiz kasbiy rivojlanisning jamiyatdagi roli”. O‘quv qo‘llanma – Farg‘ona, 2023.
Raxmonova M.X. Boshlang‘ich ta’limda innovatsion yondashuvlar// Xalq ta’limi xodimlarini uzluksiz kasbiy rivojlantirishning dolzarb masalalari: Respublika ilmiy-amaliy konferensiyasi. Farg‘ona – 2022.
Adolf Disterverg. Nеmis o‘qituvchilаrini o‘qitish uchun qo‘llаnmа. (1835)
Калинкина Е.Г. Накопительная система как форма повышения квалификации педагогов в условиях непрерывного образования // Нижегородское образование. № 1. 2010. С. 16-22.
Маркова А.К. Психология профессионализма. – М.: б.и., 1996.- 306-с.
Гозиев Э.Г. Психологические основы развития самоуправления учебной деятельностью у школьников и студентов.: дисс. докт. псих. наук. – Ташкент, 1991. – 316 с.
Эльконин Б.Д. Введение в психологию развития (в традиции культурно-исторической теории Л.С. Выготского). — М.: Тривола, 1994. —168 с.