FORMATION OF MARKETING STRATEGY OF EDUCATIONAL ORGANIZATION

Main Article Content

Gavxar Radjabova

Abstract

The article discusses the marketing strategy of an educational organization. Features of development of marketing strategy are revealed. The basic definitions, types of marketing strategy are described. The basic definitions, educational services, stages of development of marketing strategy are described.

Article Details

How to Cite
Radjabova , G. (2024). FORMATION OF MARKETING STRATEGY OF EDUCATIONAL ORGANIZATION. Scientific Journal of the Fergana State University, 29(6), 12. Retrieved from https://journal.fdu.uz/index.php/sjfsu/article/view/2998
Section
Pedogogical
Author Biography

Gavxar Radjabova , Kokan State Pedagogical Institute

Qo‘qon davlat pedagogika instituti “Ta’lim menejmenti” kafedrasi dotsenti

References

Акулич, И. Л. Маркетинг: учебник -6-е изд., испр. - Минск: Выш. Шк. , 2014. - 511 с.

Ганаева, Е.А. Разработка маркетинговой стратегии образовательной организации : учебное пособие / Е.А. Ганаева. - Москва : Флинта, 2015. - 112 с. ;То же [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://biЫюclub.m/mdex.php?page=book&id=271818.

Малых, В. В. Современные методы практического маркетинга. Стратегии, прикладные методы, тренинги и практикум / В. В. Малых. - М. : Издательство Московского психолого-социального института, 2015. - 232 с.

Самагина, О. А. Маркетинг: учебно-практическое пособие / О. А. Самагина. - Воронеж : Воронежский государственный университет, 2012. - 66 с. ; [Электронный ресурс]. - Режим доступа : http://biblioclub.ru/ index.php?page=book&id=39411.

Хруицкий, В. Е. Современный маркетинг: настольная книга по исследованию рынка: учебное пособие - М. : Финансы и статистика, 2013. -267 с.

Дихтль Е., Хершген Х. Практический маркетинг. -М.: Высшая школа. ИНФРАМ,1996.-с.21.

Emerson Wagner Mainardes, João M. Ferreira. Creating a competitive advantage in Higher Education Institutions: proposal and test of a conceptual model. Int. J. Management in Education, Vol. 5, Nos. 2/3, 2011

Mazzarol, Tim, and Geoffrey Norman Soutar. “Sustainable Competitive Advantage for Educational Institutions: a Suggested Model.” International Journal of Educational Management 13.6 (1999): 287–300. Web

Giorgia Miotto, Cristina Del-Castillo-Feito, Alicia Blanco-González, Reputation and legitimacy: Key factors for Higher Education Institutions’ sustained competitive advantage,Journal of Business Research, Volume 112, 2020, Pages 342-353, ISSN 0148-2963,https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.11.076.

Axunova G.N O‘zbekistonda ta‘lim xizmatlari marketingi muammolari. Monografiya. – T.: Iqtisod-Moliya, 2005

Sa’dullaeva G.S. Oliy ta‘lim xizmatlari bozorini rivojlantirishning marketing strategiyasi. 08.00.11 – Marketing, 08.00.05 – Xizmat ko‘rsatish tarmoqlari iqtisodiyoti. Iqtisodiyot fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun yozilgan dissertatsiya avtoreferati. -Toshkent, TDIU., 2021 y

Kahhorov O. Oliy ta‘lim muassasalari marketing faoliyati samaradorligini boshqarish. “Iqtisodiyot va innovatsion texnologiyalar” ilmiy elektron jurnali. № 6, noyabr-dekabr, 2019-yil