COMMUNICATIVE FAKTORS OF ARCHITECTURAL AND CONSTRUCTION TERMS IN THE EDUCATIONAL PROCESS

Main Article Content

Baxodir Dexqonov

Abstract

This article deals with the problem in teaching architectural and construction terminology.As a result,the stages in the preparation of students are identified and characterized,which are aimed at developing the skills to stimulate the creative self-expression of students in the process of studying scientific and technical terminology.The analysis showed that, although terminological dictionaries are available in sufficient quantity, they cannot always be used for educational purposes.

Article Details

How to Cite
Dexqonov , B. (2023). COMMUNICATIVE FAKTORS OF ARCHITECTURAL AND CONSTRUCTION TERMS IN THE EDUCATIONAL PROCESS. Scientific Journal of the Fergana State University, 29(3), 106. Retrieved from https://journal.fdu.uz/index.php/sjfsu/article/view/2572
Section
Literature
Author Biography

Baxodir Dexqonov , Fergana State University

Преподаватель ФерГУ

References

Русско-узбекский словарь строительных терминов. Под ред. Х. Расулова. 1994 год.

ШНК 1.01.01-09 «Система нормативных документов в строительстве. Основные положения». г.Ташкент, 2009. Госархитектстрой РУз.

КМК 1.01.03-96 «Система нормативных документов в строительстве. Правила изложения и оформление нормативных документов».

ШНК 2.07.01-03 «Градостроительство. Планировка и застройка городских и сельских поселений» Ташкент, 2003г

Б. Дехканов, В. Каюмов. Система антропономического определения образа маленького человека в руской литературе. Oriental renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences. 2021 г. Том 1055-1057с.

Б. Дехканов, Н. Усанова Структура сложения неологизмов при формировании рекламных слоганов промышленных и архитектурных товаров.Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences 2022 г. 859-862.

Дехканов Б.Проникновение архитектурной терминологии в русский язык. Oriental Renaissance: Innovative, educational, natural and social sciences. 2022 г. С. 294-294.