Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Scientific information

No. 4 (2024): FarDU.Ilmiy xabarlar jurnali (Aniq va tabiiy fanlar)

HERMENEUTIC APPROACH AND ITS SIGNIFICANCE IN DEVELOPING KNOWLEDGE OF FUTURE HISTORY TEACHERS ABOUT THE LAWS OF THE HISTORICAL PROCESS

Submitted
September 24, 2024
Published
2024-09-24

Abstract

In this article, the effectiveness of future history teachers' knowledge development based on the hermeneutic-cognitive technology, hermeneutic-cognitive technology, and the hermeneutic approach is studied. Also, the hermeneutic approach and its importance in developing the knowledge of future history teachers about the laws of the historical process are analyzed..

References

  1. Гадамер Х.Г. Истина и метод. Основы философской герменевтики –Москва.: Прогресс, 2011.
  2. Герменевтика и деконструкция / Под ред. Штегмайера В., Франка Х., Маркова Б. -СПб.: Питер, 2009.
  3. Жўраев Н. Тарих фалсафасининг назарий асослари. -Тошкент: Маънавият, 2008. –Б.220-229
  4. История философии. Кохановский В.П., Яковлев В.П. –Ростов на Дону: Феникс, 2007. –С. 412
  5. Павлов Е.В. Основы герменевтики. -Москва.: Московский богословский институт, 2014. -С.4
  6. Рикер П. Герменевтика и метод социальных наук // От текста к действию. Очерки по герменевтике-II. –М.: Наука, 2004. – С. 181.
  7. Фалсафа қомусий луғат. / Назаров Қ. таҳрири остида. –Тошкент: Шарқ НМАК, 2004. –Б.88
  8. Хайдеггер М. Бытие и время. Статьи и выступления. -Москва.: Республика, 2003. -С. 268