OʻQUVCHILARNING JISMONIY TAYYORGARLIGINI TO‘RT DARAJALI JISMONIY MASHGʻULOTLAR ZINASI ORQALI OSHIRISH USULLARI

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Uraimov Sanjar Ruzmatovich

Annotatsiya

To‘rt bosqichli jismoniy tarbiya zinasi” umumta’lim maktablari o‘quvchilarining jismoniy tayyorgarligini oshirishga qaratilgan yangi va ko‘p qirrali yondashuvni taqdim etadi. O‘zbekiston Respublikasida ishlab chiqilgan va patentlangan (№ 02411) bu innovatsion o‘quv moslamasi darsdan tashqari mashg‘ulotlarga ham, standart jismoniy tarbiya darslariga ham muammosiz integratsiya qilish uchun mo‘ljallangan. Ushbu zina to‘rtta alohida zonaga bo‘lingan, ularning har biri 7 yoshdan 17 yoshgacha bo‘lgan ma'lum yosh guruhlariga moslashtirilgan, har bir zonada turli balandlikdagi (0,33 sm dan 0,44 sm gacha) va ranglardagi (oq, yashil, sariq, qizil) qadamlar mavjud. Bu turli jismoniy qobiliyatlar va rivojlanish bosqichlariga moslashtirilgan keng ko‘lamli mashqlarni bajarishga imkon beradi. Zinaning dizayni funktsional va konstruktiv moslashuvchanlikni ta'kidlab, yurak-qon tomir tizimining sog‘lig‘ini, kuchini va umumiy harakatga tayyorligini yaxshilashga qaratilgan turli xil mashqlarni osonlashtiradi. Haftada uch marta amalga oshiriladigan ushbu usul jismoniy rivojlanish uchun tuzilgan, ammo dinamik muhitni ta'minlaydi, maxsus va yordamchi mashqlarning puxta ishlab chiqilgan aralashmasi orqali o‘quvchilarning jismoniy tayyorgarligini oshiradi. “To‘rt bosqichli jismoniy tarbiya zinasi” jismoniy tarbiya sohasida innovatsion qadam bo‘lib, amaliylik, moslashuvchanlik va samaradorlikni yagona o‘quv vositasida birlashtirgan.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Bo‘lim
Ilmiy axborot
muallifning biografiyasi

Uraimov Sanjar Ruzmatovich, Fergana State University

Farg‘ona davlat universiteti p.f.b.f.d (PhD) dotsent

Foydalaniladigan adabiyotlar

Abdullayev A., Xankeldiyev Sh. Jismoniy tarbiya nazariyasi va usuliyati. – Fargʻona, 2005. – 325 b.

Uraimov S.R, Xarbiy-texnika litseyi oʻquvchilarining amaliy jismoniy tayyorgarligini pedogogik xususiyatlari Avtoref. dis. p.f.b.f.d. (PhD) Chirchik, 2019. -50 s.