Music lessons are distinguished from other subjects at school by their artistry, fun and evoking figurative experiences. Music has a positive effect on the mental and moral education of my child. And artistic upbringing is its logical content. The internal structure of the music lesson consists of various samples of the history, theory and performance of music - vocal-choral training, music basket, listening to music, Music analysis and literature, playing children's instruments, performing rhythmic movements. Therefore, it belongs to the mixed lesson type.
References
Sh.Mirziyoyev Erkin va farovon, demokratik O‘zbekiston davlatini birgalikda barpo etamiz Toshkent -“Ozbekiston”-2016.yil
Umumiy urta ta’limning davlat ta’lim standarti va o‘quv dasturi 7- maxsus son. Musiqa. «Sharq» matbaa konserni M., 1999 .umki
Апраксина О. Методика музыкального воспитания в школе. «Просвешение»» М., 1983.
Апраксина О. Из истории музыкального воспитания. «Просвещение»» М.,1990 .
Дмитриева Л. Г. Черноиваненко Н. М. Методика Музыкального воспитания в школе. М.,1989.
Кабалевский Д. Б. Музыка в начальных классах. М., 1985.
Кабалевский Д. Б. Как рассказывать детям о музыке. «Просвещение»» Т.,1989.
Nurmatova M. A. «Musiqa o‘qitish metodikasi va maktab repertuari» fani buyicha ma'ruza matnlari. Urg., 2007.
Omonullaev D., Nurmatov X va boshq. 1- sinfda Musiqa darslari T.,2000.
Omonullaev D. Ibragimov O. Yormatov Sh. Muzыka. 8- sinf uchun darslik. «O‘qituvchi».T. ,1995
Omonullaev D. Maktabda Musiqa tarbiyasi metodikasidan leksiyalar kursi T.1990.
O‘zbek maktablarining I - IV sinflari uchun programmalar. «O‘qituvch Т..1991.