МАЪРИФАТ ВА ТАЛҚИН: ШОҲИД ОБРАЗИНИНГ ОНТОЛОГИК АСОСЛАРИ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Annotatsiya
Мақолада Алишер Навоийнинг “Ҳайрат ул-аброр” достонидаги ҳайратлар, шунингдек, Фарҳод ва Ширин, Лайли ва Мажнун муносабатлари асосидаги шоир важдий-ирфоний (онтологик-гносеологик) кечинмалари, англанмаларининг бадиий инъикоси таҳлил этилган. Мажозийлик замирида ифодаланган маърифат даражалари, руҳий юксалишлар натижасида англанган Тавҳид ғояси, шоҳид образи шоирнинг онтологик тафаккури тизимини белгилайди. Шоирнинг исломий Низомга асосланган шахсий-индивидуал кечинмаларини, унинг илоҳиёт, Ягона борлиқ ҳақидаги ўзига хос идрокиётини талқин ва таҳлил этишнинг ирфоний-важдий асослари тадқиқ этилган. Ҳайратларда маърифат ҳосил қилишнинг муҳим синергетик стратегияси акс этади: бу ўзаро зид икки олам муносабатларига бир нарсанинг икки томони сифатида ёндашишдир.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Foydalaniladigan adabiyotlar
Сирожиддинов Ш. Навоий ақидалари (Биринчи суҳбат). –Т.: «Navoiy universiteti», 2018. 2. Жабборов Н. Алишер Навоийнинг ижод табиати ва ижодкор масъулиятига доир қарашлари. “Алишер Навоий ва XXI аср” мавзуидаги республика илмий-назарий анжумани материаллари. –Т., 2018. 3. Столетов А.И.Онтология художественного творчества. Автореферат дис.на соискание ученой степенидоктора философских наук. –Уфа, 2009 4. Навоий Алишер. Фарҳод ва Ширин. МАТ. 20 жилдлик. -Т. 8. – Т.: Фан, 1991. 5. Сирожиддинов Ш. Ўзбек мумтоз адабиётининг фалсафий сарчашмалари. –Т., 2011. 6. Ғаззолий, Абу Ҳомид ибн Муҳаммад. Иҳёи улум ад-дин. –Т.: Ислом университети, 2014. 7. Сирожиддинов Ш. Шеъриятда инсон руҳий камолоти талқини. −Самарқанд, 1992. 8. Кушайрий. Латоиф ал ишорат.;иқт.: Насыров И.Р.Основания (онтологические и гносеологические) исламского мистицизма (генезис и эволюция).−М.: Языки слаянских культур, 2009. 9. Сирожиддинов Ш. Шеъриятда инсон руҳий камолоти талқини. −Самарқанд, 1992. 10. Насыров И.Р.Основания (онтологические и гносеологические) исламского мистицмзма (генезис и эволюция).−М.: Языки слаянских культур, 2009. 11. Аль-Джанаби, Майсем Мухаммед. Теология и философия ал-Газали = Al-Ghazali's Theology and Philosophy: [труды] / М. М. Аль-Джанаби. − М. : Марджани, 2010. 12. Кушайрий. Латоиф ал ишорат.;иқт.: Насыров И.Р.Основания (онтологические и гносеологические) исламского мистицизма (генезис и эволюция).−М.: Языки слаянских культур, 2009. 13. СмирновС.А. Великий шейх суфизма. −М., Наука, 1993. 14. Сирожиддинов Ш. Шеъриятда инсон руҳий камолоти талқини. −Самарқанд, 1992. 15. Қуръони Карим. Таржима ва изоҳлар муаллифи. Шайх Муҳаммад Содиқ Муҳаммад Юсуф. –Т.,1998. 16. Навоий Алишер. Ҳайрат ул-аброр. МАТ. 20 жилдлик. -Т. 7. – Т.: Фан, 1991. 17. Ширазий. Ишкнаме (Книга любви) // Мухаммад Дабир Сийаки.Тегеран, бахман/1339 г. с. х. / январь- февраль 1961 г. С. 269−273 (глава четвертая «Об истинности земной любви»); Ираки, Фахр ад-Дин Ибрахим Хамадани.Куллиййат (Полное собрание сочинений) 2-е изд. Саид Нафиси.Тегеран, 1336/1957: Ас-Суйути, Джала лад-Дин Абдар-Рахман.Ал-Джами ас-сагир фи aхадис ал-башир ан-назир (Маленький сборник преданий сподвижников пророка и пророка) −Т. 1.Каир, 1321/1903 −С. 116; В.А.Дроздов. Учение о шахиде в средневековой суфийской литературе. ООО «Садра». 2015. 18. Хожа Аҳрори Валий. Табаррук рисолалар. −Т.: Адолат, 2004. 19. Навоий Алишер. Садди Искандарий. МАТ. 20 жилдлик. -Т. 11. – Т.: Фан, 1993. 20. Ас-Суламий. Табақот ас-суфия. –Т.,1998.