SHАRQ VА G‘АRB TАʼLIM FАLSАFАLАRINING O‘ZАRO TАʼSIRIGА АSOSLАNGАN MАDАNIYATLАRАRO MULOQOT

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ravshan Mardonov

Annotatsiya

Maqolada olimlarning ilmiy ishlari va falsafiy adabiyotlarini o‘rganish hamda mualifning oliy taʼlim tizimidagi faolyat tajribasi asosida Sharq va G‘arb taʼlim falsafalarning xususiyatlari hamda ularning bir-biriga taʼsirining madaniyatlararo aloqalardagi roli tahlil qilinadi. Shuningdek, Sharq va G‘arb taʼlim falsafasidagi ustunliklar, ular o‘rtasidagi umumiylik va farqlar, jamoaviylik va individuallik munosabatlari kabi jihatlarga alohida eʼtibor qaratilgan.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Bo‘lim
Falsafa
muallifning biografiyasi

Ravshan Mardonov, Samarkand Branch of Tashkent University of Information and Technology

Toshkent Axborot va Texnologiya Universiteti Samarkand Filiali Gumanitar va ijtimoiy fanlar kafedrasi falsafa fanlari nomzodi, dotsent

Foydalaniladigan adabiyotlar

Восток и Запад в мировом историко-философском процессе (материалы «круглого стола») // Философские науки. – 1988. – № 7.

Рассел, Б. История западной философии в ее связи с политическими и социальными условиями от античности до наших дней: В 2-х т. / Б. Рассел. – Новосибирск, 1994; Реале, Д. Западная философия от истоков до наших дней: В 4-х т. / Д.Реале, Д. Антисери. – СПб., 1994 – 1997; Западная философия: итоги тысячелетия. Екатеринбург – Бишкек, 1997.

История восточной философии: Учебное пособие. – М., 1998.

Семенов, Н.С. Философские традиции Востока: учеб.пособие / Н.С.Семенов. – Мн.: ЕГУ, 2004.

Семенов, А.Н. Восток и Запад: два типа исторического созания / А.Н.Семенов // Путь Востока. Традиции освобождения. Материалы III Молодежной научной конференции по проблемам философии, религии, культуры Востока. Серия «Simposium». Вып. 4. – Спб. – Санкт-Петербургское философское общество, 2000.

Хантингтон, С. Грядущее столкновение цивилизаций или Запад против остального мира / С.Хантингтон // Полис. – 1994. - №1.

Юлен, М. Сравнительная философия: методы и перспективы: / М. Юлен // Сравнительная философия. – М., 2000.

Огурцов, А.П. Образы образования. Западная философия образования. ХХ век / А.П.Огурцов, В.В.Платонов. – Спб.: РХГИ, 2004.

Петякшева, Н.И. Интеркультурность как перспектива современного филосовствования / Н.И.Петякшева // 4-й Международный философский симпозиум «Диалог цивилизаций: Восток-Запад». – М., 2000.

Колесников, А. С. Интеркультурная философия в образовании / А.С.Колесников // Компаративное видение истории философии. – Спб., 2008.

Samatov K. Issues Naqshbandi teaching peace and harmony in society //Theoretical & Applied Science. – 2016. – №. 2. – С. 175-179.

Усмонов Ф. Н. Эпистемологическая эволюция рационализма //Наука и современность. – 2012. – №. 19-1. – С. 194-198.

Ризаев И. И. Проблемы либерализации общества в контексте глобализации //Онтологические и социокультурные основания альтернативного проекта глобализации.—Екатеринбург, 2021. – 2021. – С. 254-257.

Mardonov R. Philosophical aspects of modern education //Conferencea. – 2021. – С. 15-17.

Muhammadiev, Kh. Potentiality and virtuality in the philosophy of modern times / Kh. Muhammadiev // . – 2022. – No. 3(107). – P. 1000-1004.

Qahramonovich H. N. Worthy descendants of the samarkandians: enlighteners jadids //World Bulletin of Social Sciences. – 2022. – Т. 13. – С. 37-40.