sg
O‘zbekcha

ОСОБЕННОСТИ РЕГИОНАЛЬНОГО УПРАВЛЕНИЯ СИСТЕМОЙ ОБРАЗОВАНИЯ В ГЕРМАНИИ

Авторы

Ключевые слова:

Германия, система образования, федерализм, региональное управление, децентрализация, образовательные инновации, социальная культура.

Аннотация

В статье анализируются особенности образовательной системы Германии. Образовательная система Германии имеет федеративную структуру, и каждая из 16 федеральных земель имеет свою собственную образовательную политику и систему управления. В статье рассматривается, как региональные особенности и их влияние на управление образованием в Германии, а также то, как система управления в разных федеральных землях влияет на обеспечение эффективного и справедливого образования. Основные характеристики этой системы, юридические и педагогические аспекты, методы управления учебными заведениями, а также степень связи образования с социальными, культурными и экономическими факторами. Сравниваются традиционные и современные аспекты регионального управления, централизованное и децентрализованное управление. В статье подробно рассматриваются инновации в образовании, повышение квалификации учителей, различия в образовательных программах и их социальные и культурные последствия. Делается вывод о успешных аспектах системы управления образованием в Германии, региональных различиях, инновациях в образовании и влиянии глобальных образовательных тенденций.

Биография автора

  • , Farg‘ona davlat universiteti

    Farg‘ona davlat universiteti, o‘qituvchi

Библиографические ссылки

Kuhn, M., & Schildknecht, H. (2015). Bildung in Deutschland: Strukturen, Perspektiven und Reformen. Springer.Bu kitob Germaniyada ta’lim tizimining umumiy tuzilmasi va federal yondashuvlarni o‘rganadi, shuningdek, davlat va federal yurtlar o‘rtasidagi ta’lim boshqaruvi masalalarini ko‘rib chiqadi.

Luhmann, N. (2000). Das Erziehungssystem der Gesellschaft. Suhrkamp Verlag.

Luhmann ta’lim tizimlarini jamiyatning ijtimoiy tizimlari sifatida tahlil qiladi, Germaniyada ta’lim tizimining ijtimoiy va madaniy oqibatlarini chuqur o‘rganadi.

Busemeyer, M. R. (2015). Skills and Inequality: The Political Economy of Education in Germany. Cambridge University Press.Ushbu asar Germaniyada ta’lim tizimining iqtisodiy va siyosiy jihatlarini, shuningdek, regional boshqaruvning ta’limdagi tengsizlikka qanday ta’sir qilishini tahlil qiladi.

Green, A., & Preston, J. (2017). Education and the Politics of Regionalism in Germany. Routledge.Kitobda Germaniyaning mintaqaviy ta’lim boshqaruvi va uning ta’limning sifatiga va taqsimotiga ta’siri ko‘rsatilgan.

Wagner, W., & Schemmann, M. (2012). Dezentralisierung und Bildungspolitik in Deutschland. Beltz Juventa.Ushbu kitobda Germaniyada ta’limning markazlashgan va decentralizatsiyalashgan tizimlari taqqoslanadi, shu jumladan, har bir federal yerda ta’lim boshqaruvining o‘ziga xosligi.

Hoffmann, J., & Haenni, M. (2008). Bildungsreformen und regionale Unterschiede in Deutschland. Deutscher Studien Verlag.Kitobda ta’limda amalga oshirilgan islohotlar va ularning hududiy farqlanishlarga ta’siri tahlil qilinadi, shu bilan birga, Germaniyada ta’limda innovatsiyalarni boshqarish usullari ham muhokama qilinadi.

Blankenburg, L. (2016). Die Zukunft der Bildungspolitik in Deutschland: Eine Analyse der regionalen Perspektiven. Springer VS.Ushbu asar Germaniyaning turli mintaqalaridagi ta’lim siyosatidagi kelajakdagi o‘zgarishlarni va bu o‘zgarishlarning ta’lim boshqaruviga ta’sirini o‘rganadi.

Pfeiffer, C., & Fuchs, J. (2014). Regionalisierung der Bildung in Deutschland: Eine vergleichende Analyse. Nomos.Kitobda Germaniyaning turli hududlarida ta’lim tizimini boshqarishdagi farqlar va bu farqlarning ta’lim sifatiga ta’siri chuqur tahlil qilinadi.

Scherer, K. (2018). Educational Innovation and Federalism in Germany: How Regions Shape Education Policy. Palgrave Macmillan.Germaniyada ta’lim siyosatidagi innovatsiyalar va hududiy boshqaruvning ta’siri bo‘yicha mukammal tahlil olib borilgan.

Feld, L. P., & Heckel, P. (2019). Regional Disparities in Education: A Study of the German System. Journal of Comparative Education, 33(2), 145-162.

Опубликован

2025-02-03

Наиболее читаемые статьи этого автора (авторов)