GERMANIYADA TA’LIM TIZIMINI BOSHQARISHNING HUDUDIY XUSUSIYATLARI

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Go‘zalxon.Astonova

Annotatsiya

Maqolada Germaniyaning ta’lim tizimi xususiyatlari tahlil qilinadi. Germaniya ta’lim tizimi federativ tuzilishga ega bo‘lib, mamlakatning har bir federativ yerining (Bundesländer) o‘ziga xos ta’lim siyosati va boshqaruv tizimi mavjud. Maqola federal tuzilmadagi hududiy xususiyatlar va ularning ta’lim boshqaruviga qanday ta’sir qilishini o‘rganiladi. Germaniyaning 16 federal yerida ta’lim tizimi qanday boshqariladi, va bu hududiy boshqaruvning o‘ziga xosliklari qanday samarali va adolatli ta’limni ta’minlaydi. Bu tizimning asosiy xususiyatlari, yuridik va pedagogik jihatlari, o‘qitish va ta’lim muassasalarini boshqarish usullari, shuningdek, ta’limning ijtimoiy, madaniy va iqtisodiy omillar bilan bog‘lanish darajasi ko‘rib chiqiladi. Hududiy boshqaruvning an’anaviy va zamonaviy aspektlari, markazlashgan va decentralizatsiyalashgan boshqaruvni taqqoslash keltiriladi. Maqolada ta’limda innovatsiyalar, o‘qituvchilarni malaka oshirish va ta’lim dasturlaridagi farqlanishlar hamda bu farqlarning ijtimoiy va madaniy oqibatlari haqida batafsil ma’lumot beriladi. Germaniyada ta’lim boshqaruvi tizimining muvaffaqiyatli tomonlari va uning hududiy farqlari, ta’lim sohasidagi innovatsiyalar, shuningdek, global ta’lim tendentsiyalarining ta’siri haqida xulosa qiladi.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Bo‘lim
Pedagogika
muallifning biografiyasi

Go‘zalxon.Astonova, Farg‘ona davlat universiteti

Farg‘ona davlat universiteti, o‘qituvchi

Foydalaniladigan adabiyotlar

Kuhn, M., & Schildknecht, H. (2015). Bildung in Deutschland: Strukturen, Perspektiven und Reformen. Springer.Bu kitob Germaniyada ta’lim tizimining umumiy tuzilmasi va federal yondashuvlarni o‘rganadi, shuningdek, davlat va federal yurtlar o‘rtasidagi ta’lim boshqaruvi masalalarini ko‘rib chiqadi.

Luhmann, N. (2000). Das Erziehungssystem der Gesellschaft. Suhrkamp Verlag.

Luhmann ta’lim tizimlarini jamiyatning ijtimoiy tizimlari sifatida tahlil qiladi, Germaniyada ta’lim tizimining ijtimoiy va madaniy oqibatlarini chuqur o‘rganadi.

Busemeyer, M. R. (2015). Skills and Inequality: The Political Economy of Education in Germany. Cambridge University Press.Ushbu asar Germaniyada ta’lim tizimining iqtisodiy va siyosiy jihatlarini, shuningdek, regional boshqaruvning ta’limdagi tengsizlikka qanday ta’sir qilishini tahlil qiladi.

Green, A., & Preston, J. (2017). Education and the Politics of Regionalism in Germany. Routledge.Kitobda Germaniyaning mintaqaviy ta’lim boshqaruvi va uning ta’limning sifatiga va taqsimotiga ta’siri ko‘rsatilgan.

Wagner, W., & Schemmann, M. (2012). Dezentralisierung und Bildungspolitik in Deutschland. Beltz Juventa.Ushbu kitobda Germaniyada ta’limning markazlashgan va decentralizatsiyalashgan tizimlari taqqoslanadi, shu jumladan, har bir federal yerda ta’lim boshqaruvining o‘ziga xosligi.

Hoffmann, J., & Haenni, M. (2008). Bildungsreformen und regionale Unterschiede in Deutschland. Deutscher Studien Verlag.Kitobda ta’limda amalga oshirilgan islohotlar va ularning hududiy farqlanishlarga ta’siri tahlil qilinadi, shu bilan birga, Germaniyada ta’limda innovatsiyalarni boshqarish usullari ham muhokama qilinadi.

Blankenburg, L. (2016). Die Zukunft der Bildungspolitik in Deutschland: Eine Analyse der regionalen Perspektiven. Springer VS.Ushbu asar Germaniyaning turli mintaqalaridagi ta’lim siyosatidagi kelajakdagi o‘zgarishlarni va bu o‘zgarishlarning ta’lim boshqaruviga ta’sirini o‘rganadi.

Pfeiffer, C., & Fuchs, J. (2014). Regionalisierung der Bildung in Deutschland: Eine vergleichende Analyse. Nomos.Kitobda Germaniyaning turli hududlarida ta’lim tizimini boshqarishdagi farqlar va bu farqlarning ta’lim sifatiga ta’siri chuqur tahlil qilinadi.

Scherer, K. (2018). Educational Innovation and Federalism in Germany: How Regions Shape Education Policy. Palgrave Macmillan.Germaniyada ta’lim siyosatidagi innovatsiyalar va hududiy boshqaruvning ta’siri bo‘yicha mukammal tahlil olib borilgan.

Feld, L. P., & Heckel, P. (2019). Regional Disparities in Education: A Study of the German System. Journal of Comparative Education, 33(2), 145-162.