sg
O‘zbekcha

NОDАVLАT TА’LIM MUАSSАSАLАRIDА TА’LIM ОLUVCHILАRNING HAУOTIУ KO‘NIKMALARINI SHAKLLANTIRISHNING PEDAGOGIK OMILLARI, XITOУ TAJRIBASI

Авторы

Ключевые слова:

: PISA, жизненные навыки, негосударственные учебные заведения, образовательная система, эффективная коммуникация, лидерство, распределение времени, работа в команде.

Аннотация

В данной статье говорится о педагогических факторах формирования жизненных навыков у студентов в негосударственных образовательных учреждений. При этом подробно описана информация о жизненных навыках и о том, насколько необходимо сегодня молодым людям овладевать навыками, необходимыми для устройства на работу. В системе образования Узбекистана обучение жизненным навыкам представляет собой процесс, который находит свое начало в недавно, в то время как в странах Запада и Востока формирование таких навыков уже давно включено в государственную программу образования. В качестве примера приводятся косвенные данные и классификации достижений китайской системы образования.  Мы знаем, что Китай всегда занимает высокие места в PISA — международном тесте, оценивающем грамотность по математике, чтению и естественных науках у 15-летних школьников. Поэтому изучение эффективной методики преподавания китайского языка и ее использование в системе образования Узбекистана может принести ряд успехов. В то же время это может послужить фактором развития образования и экономики в Узбекистане. Принимая во внимание вышеизложенное, в данной статье также представлена ​​краткая информация о стратегии развития системы образования Китая.

Биография автора

  • , Farg'ona davlat universiteti

    Farg'ona Davlat Universiteti ta'lim tarboya nazariyasi va metodikasi doktoranti 

Библиографические ссылки

Feng, S., The evolution of shadow education in China: From emergence to capitalization Hungarian Educational Research Journal. (Xitoyda soyadagi ta’lim evolyutsiyasi: paydo bo’lishi va kapitallizatsiyallashuvi, Vengriya ta’lim tadqiqotlari jurnali) 11(2), 89–100 betlar, 2021.

Feng, Z. va Jia, X., Education in China: An Introduction. In Education in China and the World: Achievements and Contemporary Issues (pp. 1-45). Singapore: Springer Nature Singapore. Xitoyda ta’lim: Xitoy ta’limi bilan tanishuv. Singapur: Springer Nature Singapur nashriyoti, 2 bet, 2024.

Munira, Z. The backwash of shadow education. (Soуadagi ta'limning oqibatlari). Conferencea, 110-111, 2022.

Munira, Z. Globalization education in Uzbekistan: Reforming the education system in Uzbekistan with the partnership of international organization. (O‘zbekistonda ta'limni globallashtirish: Xalqaro tashkilotlar hamkorligida O‘zbekistondagi ta’limni isloh qilish) American Journal of Interdisciplinary Research and Development, 10, 310-319 2022.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 15 sentyabrdagi “Nodavlat ta’lim xizmatlarini ko’rsatish faoliyatini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”

PQ – 3276-sonli Qaror [7;] qarori.

Sawhneу, V., Actuallу, It’s Okaу to Disagree with People at Work, Harvard Business Review. (Odamlarning fikriga qo‘shimaslik salbiy xulqning oqibati emas, Garvard iqtisodiy rivojlanish sharhi jurnali) 173 bet, 2020.

Tan, J., Don’t Just Focus on Your Technical Skills, Harvard Business Review. (Odamlarning faqat texnik ko‘nikmalariga emas hayotoy ko‘nikmalariga ham e’tibor qarating. Garvard iqtisodiy rivojlanish sharhi jurnali) 45 bet, 2022.

Zhang, V., Taming the wild horse of shadow education: The global expansion of private tutoring and regulatory responses. (Soyadagi ta’limni qo'llab-quvvatlash: xususiy repetitorlik va uni tartibga solish chora tadbirlari), Taylor & Francis, 171 bet, 2023.

Zhang, V va Bray, M., Shadow education: The rise and implications of private supplementary tutoring. In Spotlight on China (pp. 85-99). (Soyadagi ta’lim: Xususiy repetitorlikning rivojlanishi va uning oqibatlari. Xitoy misolida. 85-99 betlar), 2016.

Zhan, S., Bray, M., Vang, D., Lykins, C., & Kwo, O., The effectiveness of private tutoring: Students’ perceptions in comparison with mainstream schooling in Hong Kong. Asia Pacific education review, 14, 495-509. (Xususiy repetitorlikning samaradorligi: Gonkongdagi umumiy ta'lim bilan solishtirganda talabalarning tasavvurlari. Osiyo Tinch okeani ta'lim sharhi),14 bet. 2013.

Zaуlobidinova M.G. Nodavlat ta’lim muassasalarida ta’lim oluvchilarning ta’limni modernizatsiуalash orqali haуotiу ko‘nikmalarini oshirish, 2023.

Zaуlobidinova, M. Shadow Education in Uzbekistan: Parents’ perspectives in Demand for Private Tutoring in Secondarу School in Ferghana (O‘zbekistonda soуali ta’lim: Farg‘ona shahridagi umumta’lim maktabida xususiу repetitorlikka bo‘lgan talabda ota-onalarning istiqbollari), 2019.

Опубликован

2024-10-25