СУФИЗМ – ГУМАНИСТИЧЕСКОЕ УЧЕНИЕ

Основное содержимое статьи

Mаmаdjаn Mаmаtоv

Аннотация

В статье раскрывается позитивная и просветительская сущность суфизма. Изучение философского наследия показывает, что ислам не является учением, направленным против других религий и народов. Содержание Корана и идеи суфиев показывают, что терроризм и ислам не могут иметь ничего общего, так как террористы, прикрывающиеся исламистской фразеологией, искажают фундаментальные принципы исламской религии. Поэтому в условиях наблюдаемой во всем мире десекуляризации и, когда в мировоззрении молодежи преобладают более прагматичные, т.е. только личная выгода и корыстные идеи, эффективность воспитательной работы может быть дополнительно усилена, принципами суфизма чтобы призывать общество к идеям гуманизма,

Информация о статье

Как цитировать
Mаmаtоv M. (2024). СУФИЗМ – ГУМАНИСТИЧЕСКОЕ УЧЕНИЕ. Научный вестник Ферганский государственный университета, 30(5), 18. извлечено от https://journal.fdu.uz/index.php/sjfsu/article/view/5385
Раздел
Философия
Биография автора

Mаmаdjаn Mаmаtоv , Fergana State University

Fаrg‘оnа dаvlаt universiteti, fаlsаfа fаnlаri dоktоri, prоfessоr

Библиографические ссылки

Mirziyoyev. Sh. «Diniy-maʼrifiy soha faoliyatini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risidagi», Prezident 16.04.2018 yil PF-5416-son farmoni.

Karimov I.A. Asarlar to‘plami. 3, 10, 22 jildlar. –Toshkent: O‘zbekiston, 1993–2017.

Mirziyoyev Sh.M. Erkin va farovon, demokratik O‘zbekiston davlatini birgalikda barpo etamiz. –Toshkent: O‘zbekiston, 2016.

Mirziyoyev Sh.M. Qonun ustuvorligi va inson manfaatlarini taʼminlash – yurt taraqqiyoti va xalq farovonligining garovi. –Toshkent: O‘zbekiston, 2017.

Mirziyoyev Sh.M. Vatanimiz taqdiri va kelajagi yo‘lida yana-da hamjihat bo‘lib, qatʼiyat bilan harakat qilaylik. Ijtimoiy barqarorlikni taʼminlash, muqaddas dinimizning sofligini asrash – davr talabi mavzusidagi anjumanda so‘zlagan nutqi. //Hidoyat, –Toshkent. 2017. –№ 6.

Mo‘minov I. Tanlangan asarlar. 3-jildlik. 1-jild. -Toshkent: Fan, 1969.-496 b.

Хайруллаев М.М. К изучению историй вольнодумных идей в общественной мысли народов Средней Азии. (вместо предисловия ). В Кн: Из истории общественно-философской мысли и вольнодумия в Средней Азии. –Ташкент: Узбекистан, 1991.

Komilov N. Tasavvuf. -Toshkent: Movarounnahr, 2009. -448 b.

Homidiy H. Tasavvuf allomalari. -Toshkent: Sharq, 2004. -208 b.

Ostonaqulov I. Farg‘onalik valiylar. -Toshkent: Movarounnahr, 2001. –118 b.

Ostonaqulov I. Avliyolar sultoni. Turonlik valiylar. -Toshkent: Yangi asr avlodi, 2004. -256 b.

Арабий М. Мекканские откровения (Ал-Футуҳот ал-Маккийа). -Санкт-Петербург: Центр Петербургское востоковедение, 1995. -288 с.

Arabiy M. Sharh ul-masoil ar-ruhoniyya allatiy suila aʼnho al-Hakim at-Termiziy. -Qohira, Al-Maktabat at-Taymuriya kutubxonasi. Qo‘lyozma. № 255.

Abdurahmon Jomiy. Kalimoti qudsiyya Xoja Muhammad Porso. O‘zb. FASHI. Qo‘lyozma. № 10395/PІ. -325 b.

Abdurahmon Jomiy. Nafaxotu-l-uns min hazaroti-l-quds. O‘zb. FASHI. Qo‘lyozma. № 4409. -679 b.

Abdurahmon Jomiy. Lavoyih. O‘zb. FASHI. Qo‘lyozma. № 9784LX. -18 b.

Abdurahmon Jomiy. Tuhfatu-l-ahror. O‘zb. FASHI. Qo‘lyozma. № 2002. -70 b.

Alisher Navoiyning Nasoim-u-l muhabba min shamoimi-l-futuvva. O‘zb. FASHI. Qo‘lyozma. № 5420. -238 b.

Husayn al-Voʼiz al-Koshifiy. “Rashahotu ayni-l-hayot”. O‘zb. FASHI. Qo‘lyozma. № 1788. -321 b.

Ahmad ibn Abdulloh al-Foruqiy an-Naqshbandiy as-Sirhindiy Imom Rabboniy. Maorifi Laduniyya. O‘zb. FASHI. Qo‘lyozma. № 482/ PІ. -15 b.

Ahmad ibn Abdulloh al-Foruqiy as-Sirhindiy. Maktuboti Imomi Rabboniy. O‘zb. FASHI. Qo‘lyozma. №482/ VІІІ. -356 b.

Ahmad ibn Abdulloh al-Foruqiy as-Sirhindiy. Al-mabdau va-l-maod. O‘zb. FASHI. Qo‘lyozma. №482/P. -19 b.

Imom Abu Homid Muhammad ibn Muhammad al-G‘azzoliy IHYOU ULUMID-DIN (Din ilmlarini jonlantirish) -Toshkent: Movarounnahr, 2007. www.ziyouz.com kutubxonasi.

G‘ijduvoniy A. Vasiyatnoma.-Toshkent: Adabiyot va sanʼat, 1993.

Ревгарий О. Орифнома. -Тошкент: Наврўз, 1994

Yassaviy A. Faqrnoma. //Devoni hikmat.-Toshkent: G‘.G‘ulom nomidagi nashriyot-matbaa birlashmasi, 1992. B.8-18.

Mansur A. Qurʼoni karim maʼnolarining tarjima va tafsiri. –Toshkent: Toshkent islom universiteti nashr, 2014. -624 b.

Rumiy J. Maʼnavii Masnaviy. -Toshkent: MERIYUS, 2010. -864 b.

Yassaviy A. Devoni hikmat. -Toshkent: G‘.G‘ulom nomidagi nashriyot-matbaa birlashmasi, 1992. -208 b.

Huvaydo. X. Devon. -Toshkent: Yangi asr avlodi, 2007. -304 b.

Komilov N. Tafakkur karvonlari. –Toshkent: Maʼnaviyat, 1999. -280 b.

Uvatov U. Al-Hakim at-Termiziy. -Toshkent: Maʼnaviyat, 2014. -38 b.

Yo‘ldoshxo‘jayev H. Tariqatchilikning zamonaviy ko‘rinishlari. -Toshkent: Toshkent islom universiteti nashr., 2010. -80 b.

Кныш А.Д. Мусульманский мистицизм. –М.: С.П.: Диля, 2004. -464 с.

Тримингэм Дж. С. Суфийские ордены в исламе. –М.: София ИД Гелиос, 2002. -480 с.

Muhammad Sodiq Muhammad Yusuf. Tasavvuf haqida tasavvur.-Toshkent: Sharq, 2012. -280 b.

Navro‘zova G. N. Naqshbandiya tasavvufiy taʼlimoti va barkamol inson tarbiyasi. Fals. fan. dokt. …diss. –Toshkent: 2002. -289 b.

Muhsin Muhammad Boqir ibn Muhammad Ali. Bahouddin Balogardon. –Toshkent: Yozuvchi, 1993. – 208 b.

Mamatov M.A. Monografiya. Tasavvuf taʼlimotining tarixiy-falsafiy mohiyati. – Toshkent:Toshkent Islom akademiyasi, 2018.

Файзуллин Ф., Якупов М. Динамика отношения к исламу в Урало-Поволжском регионе на современном этапе // Ватандаш (Соотечественник). 2008. № 11. С. 195-200.

Umar Hayyom. Ruboiylar. -Toshkent: Badiiy adabiyot, 1958.

Конрад Н. И. Запад и Восток. М.: Главная редакция восточной литературы, 1972. С. 81-82.