РОЛЬ И ЗНАЧЕНИЕ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ САМОСТОЯТЕЛЬНЫХ ОБУЧАЮЩИХ ЗАДАЧ В ПРЕПОДАВАНИИ ИСТОРИИ
Основное содержимое статьи
Аннотация
В данной статье представлены теоретически обоснованные взгляды на процессы и порядок организации самостоятельной учебной деятельности в образовательном процессе. Также состоялись дискуссии о важности и эффективности самостоятельного образования в преподавании истории.
Информация о статье
Библиографические ссылки
Ganuschenko, N. Synchronistic table / N. Ganuschenko // History. Layout problems. – 2011. - No. 6. – P. [46-54]
Deligodina, N.S. Western Europe in the first half of the twentieth century. Final history lesson in 9th grade / N.S. Deligodina // Teaching history at school. – 1999. – No. 2. – pp. [19-23]
Efremova, S.G. History lesson summary on the topic “Civil War: Whites. Admiral Kolchak" (9th grade) / S.G. Efremova // Teaching history at school. – 2001. – No. 1. – P. [18-21]
Korzyuk, A. Borisyuk, A. “Formation of the foundations of the post-war world” (grade 11) / A. Korzyuk, A. Borisyuk // History. Layout problems. – 2011. - No. 3. – pp. [15-19]
Kurganovich, R. “The revolutionary movement and the policy of tsarism in the Russian Empire in the second XIX century.” (10th grade) / R. Kurganovich // Belarusian historical clocks. – 2011. - No. 9. – P. [67-70]
Makeenkova, E. The final stage of the Second World War, its results (grade 11) / E. Makeenkova // History: problems of laying out. – 2009. – No. 6. – pp. [32-33]