FEATURES OF DOING BUSINESS IN DIGITAL ECONOMY
Main Article Content
Abstract
The article deals with topical issues of formation of the digital economy in the Republic of Uzbekistan. Approaches to the definition and global trends in the development of the "Digital economy", as well as the TOP most expensive companies in the world in 2020 by the level of capitalization are studied. Based on this, the global trend of transformation of production into the information sphere is revealed. The directions of digitalization at the company level are highlighted, and two main blocks of directions of digitalization at the enterprise are defined: general and connecting. The author's vision of adaptation of business entities to functioning in the digital economy is presented.
Article Details
References
Послание Президента Республики Узбекистан Шавката Мирзиёева Олий Мажлису // Народное слово, №19 от 25 января 2020 г.
World Development Report 2016: Digital Dividends. Электронный ресурс: https://www.worldbank.org/en/publication/wdr2016
Кешелава А.В. и др. Введение в «цифровую» экономику (На пороге «цифрового будущего». Книга первая) // − М.: ВНИИГеосистем. – 2017. С.12.
Business Europe, [Digital Economy, Business Europe, 2015], https://www.businesseurope.eu/policies/digital-economy
Инициатива по развитию и сотрудничеству в области цифровой экономики стран G20, 2016, [G20 Digital Economy Development and Cooperation Initiative], http://www.g20chn.com/xwzxEnglish/sum_ann/201609/P020160912341422794014.pdf
Ефремова Н.А., Игнатова Г.В. Особенности цифровизации российских предприятий в современных условиях // Вестник Саратовского государственного социально-экономического университета. 2018. №3 (72). С.20-23.
Ковальчук Ю.А., Степнов И. М. Цифровая экономика: трансформация промышленных предприятий //Инновации в менеджменте. – 2017. – №. 1. – С. 32-43.
Андиева Е. Ю., Фильчакова В. Д. Цифровая экономика будущего, индустрия 4.0 //Прикладная математика и фундаментальная информатика. – 2016. – №. 3. – С. 214-218.
Василенко Н.В. Цифровая экономика: концепции и реальность //Инновационные кластеры в цифровой экономике: теория и практика. – 2017. – С. 147-151.
Christensen, J. (2015). Digital Business: in The Digital Age. BoD–Books on Demand.