INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION AND ITS PEDAGOGICAL ASPECTS
Main Article Content
Abstract
The peculiarity of the educational process using information and communication technologies is that the student becomes the main center of educational activity based on his personal abilities and interests. This article talks about information and communication technologies in education and its pedagogical aspects.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
Винницкая М.А. Концепция компьютеризации в сфере высшего образования / М.А.Винницкая, К.Л.Гончарова// Иностранные языки в школах Казахстана. - 2007. - №4. - С. 11-15.
Везиров Т.Г. Теория и практика использования информационных и коммуникационных технологий в педагогическом образовании: дис. ... докт. пед. наук. / Т.Г. Везиров. - Ставрополь: СГУ, 2001. - 310 с.
Ширшов Е.В. Системно-дидактическое обеспечение образовательного процесса в вузе в условиях информатизации общества: дис. док. пед. наук / Е.В.Ширшов. – Архангельск: АГТУ, 2009. – 528 с. 4 с.
Красильникова В.А. Информационные и коммуникационные технологии в образовании: учебное пособие / В.А. Красильникова. -М.: ООО «Дом педагогики», 2006. - 231 с.