SCIENTIFIC AND THEORETICAL BASIS OF THE DEVELOPMENT OF WOMEN'S ENTREPRENEURSHIP

Main Article Content

Dilbar Axmedova

Abstract

In this article, the social aspects of the entrepreneurial factor in the theoretical concepts of philosophy are studied. In elucidating the social concepts of entrepreneurship, developed foreign socio-philosophical theories were relied on, and they were comparatively analyzed, paying attention to the socio-philosophical theories of philosophers who contributed to the social development of entrepreneurship. This is important in explaining the social aspects of entrepreneurship in the theoretical and methodological concepts of philosophy.

Article Details

How to Cite
Axmedova, D. (2023). SCIENTIFIC AND THEORETICAL BASIS OF THE DEVELOPMENT OF WOMEN’S ENTREPRENEURSHIP. Scientific Journal of the Fergana State University, 29(1), 50. Retrieved from https://journal.fdu.uz/index.php/sjfsu/article/view/237
Section
Philosophy
Author Biography

Dilbar Axmedova, Bukhara State University

Buxoro davlat universiteti, mustaqil izlanuvchisi

References

Бекмурадов М. Замонавий бошқарув социологияси. Монография. – Ташкент: Янги аср авлоди. 2020. Б. 43.

Позняков В.П. Новая социальная группа: признаки, мотивы действий, трудности становления. // Человек и труд. 1992. № 4–5. – С. 14–17.

Безгодов А.В. Очерки социологии предпринимательства. СПб.: Петрополис. 1999. – С. 224. Крюков Д.С. Социологии предпринимательства. Москва: 2011. С. 42.

Радаев В.В. Внеэкономические мотивы предпринимательской деятельности (по материалам эмпирических исследований). // Вопросы экономики. 1994. № 7. - С. 3-14.

Заславская Т.И. Бизнес-слой российского общества: сущность, структура, статус. // Социологические исследования. 1995. № 3. – С. 3–11.

Заславская Т.И. Бизнес-слой российского общества: сущность, структура, статус. // Социологические исследования. 1995. № 3. – С. 3–11.

Крюков Д.С. Социологии предпринимательства. Москва: 2011. С. 26. Найт Ф.Х. Риск, неопределенность и прибыль. – М.: Дело, 2003. – 360 с. Найт, Ф. Этика конкуренции. — М. Анкил, 2008.- 262 с.