EARLY DIAGNOSTICS AND PERSONALITY COGNITIVE DEVELOPMENT CORRELATION AS THE FACTORS OF THE EFFICIENCY OF TEACHING
Keywords:
cognitive development, genetic factors, intelligence, symbolic thinking, mental stimulation, motor and speech sphere.Abstract
The article considers the problem of cognitive development of preschool children as a result of the action of a number of factors of an objective and subjective nature and the need for its early diagnosis and correlation as a condition for the effectiveness of learning and the success of personality development.
References
Жан Пиаже: теория, эксперименты, дискуссии. Под редакцией Л.Ф.Обуховой, Г.В.Бурлинской. М.2001.
Анри Валлон Психическое развитие ребёнка». Издательский дом Питер.2001.
Абдурахманов Р.А Возрастная психология. Специфика и условия развития детей в дошкольном и школьном возрасте. ‒ М.: Современный гуманитарный университет, 1999.
Нейропсихологический подход к диагностике, разработанный А.Р.Лурией. Комплексная методика для оценки развития нейрокогнитивных функций NEPSY.