Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Pedogogical

No. 2 (2021): Scientific journal of the Fergana State University

EARLY DIAGNOSTICS AND PERSONALITY COGNITIVE DEVELOPMENT CORRELATION AS THE FACTORS OF THE EFFICIENCY OF TEACHING

Submitted
July 6, 2023
Published
2023-07-06

Abstract

The article considers the problem of cognitive development of preschool children as a result of the action of a number of factors of an objective and subjective nature and the need for its early diagnosis and correlation as a condition for the effectiveness of learning and the success of personality development.

 

References

  1. Жан Пиаже: теория, эксперименты, дискуссии. Под редакцией Л.Ф.Обуховой, Г.В.Бурлинской. М.2001.
  2. Анри Валлон Психическое развитие ребёнка». Издательский дом Питер.2001.
  3. Абдурахманов Р.А Возрастная психология. Специфика и условия развития детей в дошкольном и школьном возрасте. ‒ М.: Современный гуманитарный университет, 1999.
  4. Нейропсихологический подход к диагностике, разработанный А.Р.Лурией. Комплексная методика для оценки развития нейрокогнитивных функций NEPSY.