Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Pedogogical

No. 4 (2018): Scientific journal of the Fergana state university

АНАЛИЗ СОВРЕМЕННЫХ ПРОБЛЕМ УСВОЕНИЯ УЧЕНИКАМИ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ УРОВНЯ В1+

Submitted
July 3, 2023
Published
2023-07-03

Abstract

The importance of learning the foreign language by pupils and perspectives of its development are analysed in the article.  Methods of teaching, choosing the material and assessing in level B1+ are recommended. It is suggested to shift from traditional to individual approach according to  requirements of UZDTS.

References

  1. Об образовании: Закон Республики Узбекистан от 29.08.1997 г. №464-I// Ведомости Олий Мажлиса. – 1997. –№ 9.
  2. Национальная программа подготовки кадров // Собрание законодательства Республики Узбекистан. – 2007. – № 15.
  3. О мерах по дальнейшему совершенствованию системы изучения иностранных языков: Постановление Президента Республики Узбекистан от 10 декабря 2012 года ПП-1875// Народное слово. – 2012. – № 240 (5630).
  4. Об утверждении Государственного образовательного стандарта по иностранным языкам системы непрерывного образования: Постановление Кабинета Министров Республики Узбекистан от 8 мая 2013 года №124 //Собрание законодательства Республики Узбекистан. – 2013. – № 20.
  5. О мерах по дальнейшему совершенствованию качества преподавания иностранных языков в учебных учреждениях: Постановление Кабинета Министров Республики Узбекистан от 11 августа 2017 года №610//Собрание законодательства Республики Узбекистан. – 2017. – № 32.
  6. Об утверждении государственных образовательных стандартов среднего и среднего специального, профессионального образования: Постановление Кабинета Министров Республики Узбекистан от 6 апреля 2017 года №187//Собрание законодательства Республики Узбекистан. –2017. – № 14.
  7. Кочарян Т.Э. Развитие методической компетентности преподавателя среднего профессионального учебного заведения в условиях последипломного образования: Дис.канд.пед. наук. – Ставрополь,2004.–179c.
  8. Fundamentals of a ‘Common Quality Assurance Framework’ (CQAF) for VET in Europe. European Commission. – Available online: http://www.educacion.gob.es/educa/incual/pdf/Fundamentals_EN_final.pdf.
  9. Wang L. Quality assurance in higher education in China: Control, accountability and freedom // Policy and Society. – 2014. –V.33. – №3. – Р. 253-262.
  10. Trim J. L. M. Modern Languages in the Council of Europe 1954-1997. – Language Policy Division. – Strasbourg: Council for Cultural Cooperation, 2007. – Available online: http://www.coe.int/t/dg4/ linguistic/publications_en.asp#P206_6773. –60 p.
  11. The European Language Portfolio: a guide for teachers and teacher trainers / David Little, Radka Perclova. – 2001. – 109 p. – Available online: https://rm.coe.int/CoERM Public Common Search Services/Display DCTM Content? documentId=0900001680459fa6.
  12. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment: Language Policy Unit//Council of Europe. – Strasbourg. – 2001.– Available online: http://www.coe.int/t/dg4/linguistic/Cadre1_en.asp.–265р.
  13. Sana Sakale. Rethinking Speaking Skills in EFL (English as a Foreign Language) Settings // Sino-US English Teaching. – 2012. – Vol. 9. – № 4. – Р.1100-1111. – Available online: http://www.davidpublishing.com/david publishing/ upfile/6/3/2012/2012060383316321.pdf