Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Pedogogical

No. 2 (2025): FarDU ilmiy xabarlari jurnali (PEDAGOGIKA)

DEVELOPING THE PEDAGOGICAL REFLECTION SKILLS OF FUTURE PRIMARY EDUCATION TEACHERS: COMPONENTS AND THEIR IMPORTANCE

Submitted
July 17, 2025
Published
2025-07-28

Abstract

This article examines the development of pedagogical reflective skills in prospective primary school teachers. It also analyzes the main components of this skill - self-awareness, analytical thinking, and self-management skills - and highlights their importance in the professional development of teachers.

References

  1. Кулюткин Ю.Н. Рефлексивная регуляция мыслительных действий. //Под ред. О.К.Тихомирова. – М.: МГУ, - 1989.- С. 22-28
  2. Ожиганова, Г. В. Рефлексия, рефлексивность и высшие рефлексивные способности: подходы к исследованию // Вестник Костромского государственного университета. — 2018. — № 4. — с. 56–60.
  3. Ziyаyev А.N. UMUMIY PEDАGОGIKА (PEDАGОGIK MАHОRАT) О‘QUV QО‘LLАNMА. QО‘QОN - 2020
  4. Степанов С. Ю. Рефлексивная психология и рефлексивная практика // Рефлексивные процессы и творчество. Новосибирск, 1990.
  5. Оmоnоv H.T. Pedаgоgik texnоlоgiyаlаr vа pedаgоgik mаhоrаt. - Т.: Iqtisоd-mоliyа 2009. - 240 b.