Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Pedogogical

No. 2 (2025): FarDU ilmiy xabarlari jurnali (PEDAGOGIKA)

PROBLEMS OF FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF STUDENTS IN THE CONTEXT OF DIGITALIZATION OF EDUCATION

Submitted
July 16, 2025
Published
2025-07-28

Abstract

The article examines the problems of forming the professional competence of students in the conditions of digitization of higher education institutions. The possibilities of digital technologies in the formation of students' professional competence are described.

References

  1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni, 29.10.2020 yildagi PF-6097-son https://lex.uz/docs/5073447
  2. R.Hamdamov, U.SH.Begimqulov, N.Tayloqov Ta’limda axborot texnologiyalari oliy ta’lim muassasalari uchun qo‘llanma «O‘zbekiston Milliy Entsiklopediyasi» Davlat ilmiy nashriyoti Toshkeit-2010, 120 bet
  3. Abduqodirov A.A., Pardaev A.X. Masofali o‘qitish nazariyasi va amaliyoti –T.: “Fan” 2009.- 46 bet.
  4. Olimov Q.T. Pedagogik texnologiyalar. – T.: “Fan va texnologiyalar” nashriyoti, 2011 yil, 275 bet.
  5. Панфилова О.И. Понятие «профессиональная компетентность» и различные подходы к изучению феномена данного понятия//Инновационные педагогические технологии : материалы V Междунар. науч. конф.- Казань: Бук, 2016. - С. 3-6.
  6. Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы // Народное образование. 2003. № 2. С.58-64.
  7. Зимняя И.А.Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования // Высшее образование сегодня. 2003. №5. С 34-42
  8. Татур Ю.Г. Компетентностный подход в описании результатов и проектировании стандартов высшего профессионального образования Москва -2004, 16 с.
  9. Дорожкин Е.М., Ломовцева Н.В.Развитие цифрового образования в системе непрерывного образования: https://elarrsvpu.ru/bitstream/123456789/28464/1/978-5-91256-438-32019014.pdf
  10. Jo‘raqulovich, S. J. (2023). O ‘ZBEKISTON-INSON QADR TOPGAN YURT. SUSTAINABILITY OF EDUCATION, SOCIO-ECONOMIC SCIENCE THEORY, 2(13), 191-197.
  11. Shodiyev, J. J. (2023). ROLE OF NUMBERS IN HUMAN WORTH AND DEVELOPMENT. SCHOLAR, 1(28), 252-257.
  12. Вербицкий А.А. Ермакова О.Б. Школа контекстного обучения как модель реализации компетентностного подхода в общем образовании // Инновационные проекты и программы в образовании – 2009. – № 4.