PROBLEMS OF FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF STUDENTS IN THE CONTEXT OF DIGITALIZATION OF EDUCATION
Keywords:
professional competence, digital educational system, digitalization of education, educational platform, artificial intelligenceAbstract
The article examines the problems of forming the professional competence of students in the conditions of digitization of higher education institutions. The possibilities of digital technologies in the formation of students' professional competence are described.
References
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni, 29.10.2020 yildagi PF-6097-son https://lex.uz/docs/5073447
R.Hamdamov, U.SH.Begimqulov, N.Tayloqov Ta’limda axborot texnologiyalari oliy ta’lim muassasalari uchun qo‘llanma «O‘zbekiston Milliy Entsiklopediyasi» Davlat ilmiy nashriyoti Toshkeit-2010, 120 bet
Abduqodirov A.A., Pardaev A.X. Masofali o‘qitish nazariyasi va amaliyoti –T.: “Fan” 2009.- 46 bet.
Olimov Q.T. Pedagogik texnologiyalar. – T.: “Fan va texnologiyalar” nashriyoti, 2011 yil, 275 bet.
Панфилова О.И. Понятие «профессиональная компетентность» и различные подходы к изучению феномена данного понятия//Инновационные педагогические технологии : материалы V Междунар. науч. конф.- Казань: Бук, 2016. - С. 3-6.
Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы // Народное образование. 2003. № 2. С.58-64.
Зимняя И.А.Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования // Высшее образование сегодня. 2003. №5. С 34-42
Татур Ю.Г. Компетентностный подход в описании результатов и проектировании стандартов высшего профессионального образования Москва -2004, 16 с.
Дорожкин Е.М., Ломовцева Н.В.Развитие цифрового образования в системе непрерывного образования: https://elarrsvpu.ru/bitstream/123456789/28464/1/978-5-91256-438-32019014.pdf
Jo‘raqulovich, S. J. (2023). O ‘ZBEKISTON-INSON QADR TOPGAN YURT. SUSTAINABILITY OF EDUCATION, SOCIO-ECONOMIC SCIENCE THEORY, 2(13), 191-197.
Shodiyev, J. J. (2023). ROLE OF NUMBERS IN HUMAN WORTH AND DEVELOPMENT. SCHOLAR, 1(28), 252-257.
Вербицкий А.А. Ермакова О.Б. Школа контекстного обучения как модель реализации компетентностного подхода в общем образовании // Инновационные проекты и программы в образовании – 2009. – № 4.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Scientific journal of the Fergana State University

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Most read articles by the same author(s)
- , THE CURRENT STATE OF INDEPENDENT EDUCATION OF STUDENTS AND THE USE OF DIDACTIC MEANS IN ITS EFFECTIVE ORGANIZATION , Scientific journal of the Fergana State University: No. 3 (2023): Scientific journal of the Fergana State University (Social humanities sciences)