DEVELOPING INFORMATION-ANALYTICAL COMPETENCE IN STUDENTS AS A FACTOR FOR PROTECTION AGAINST HARMFUL INFORMATION
Abstract
This article explores the psychological and pedagogical factors involved in enhancing students’ personal information security within a blended learning environment. It highlights the importance of developing information-analytical competence in students as a key factor in safeguarding against the threat of harmful information. The article also examines the distinctive features, content, stages, and pedagogical conditions necessary for fostering this competence.
References
O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi // Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 01.05.2023-y., 03/23/837/0241-son.
O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni // Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 21.09.2024-y., 03/24/963/0735-son
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 31-dekabrdagi 1059-son “Uzluksiz ma’naviy tarbiya konsepsiyasini tasdiqlash va uni amalga oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Qarori // Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 10.08.2022-y., 09/22/438/0726-son
Brown K.T. Integrating technology into constructivist classrooms: An examination of one model for teacher development. Joural of Computing in Teacher Education №15, 2000. – P.7-15. (22)
Грачев Г.В. Информационно-психологическая безопасность личности: Теория и технология психологической защиты. Дис. док. пси. наук.– М.: 2000, – C.360. (26)
Грачев Г.В., Мельник И.И. Манипулирование личностью: организация, способы и технологии информационно-психологического воздействия. – М.: Алгоритм, 1999. – C.153. (27)
Dalimova N.M. Kompyuter o‘yinlariga tobe o‘smirlarning psixik diagnostikasi va korreksiyasi xususiyatlari. Psixologiya. fan. nom. diss. – T.: 2010. – B.160. (33)
Домозетов X. Компьютеризация и проблемы здоровья, свободы и раз¬вития личности // Философская и социологическая мысль: сб. науч. тр. – М., 2000, № 4. – С.32-45 (36)
Yoziyeva U.L. Oilada bolani televideniyega ijobiy munosabatini shakllantirishning pedagogik imkoniyati // Qoraqalpoq davlat universitetining axborotnomasi. –Nukus, 2016. -№4. -B. 40-42. (41)
Ёзиева У.Л. Интернет как источник вредной информации // Подготовка профессиональных управленческих кадров: опыт, проблемы, инновационные образовательные технологии. // Материалы международной научной-практической конференции. – Челябинск, 2014. – С.35-39. (43)
Почепцов Г.Г. Информационные войны. – М.: Реф-бук, Ваклер, 2000. (93)
Расторгуев С.П. Программные методы защиты информации в компью¬терах и сетях. – М.: “Яхтсмен”, 1993. – C.187. (96)
Саттарова Н.И. Учитель информатики рекомендует // Компьютерные инструменты в образовании: сб. науч. тр. – СПб., 2000, № 3-4ю – С.129-134. (99)
Смолян Г.Л. Сетевые информационные технологии и проблемы безо¬пасности личности. // Информационное общество: сб. науч. тр. – 1999, № 1. – С.21-25. (103)
Урсул А.Д. Информационная стратегия и безопасность в концепции устойчивого развитиях // Научно-техническая информация. Серия 1: Организация и методика информационной работы. 1996, №1. – С.7. (108)
Farfiyeva K.A. Ommaviy axborot vositalari ta’sirida talabalarda ijtimoiy tasavvurlar shakllanishining o‘ziga xosligi (Televideniya misolida) Psixologiya fan. nom. diss. - T.: 2005, –B.163. (111)
Шариков A.B. Если сомневаешься, исключи: дети и насилие на экране // Культура: сб. науч. тр. – М.: 2000, № 46. – С.4. (122)
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Scientific journal of the Fergana State University

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.