TA`LIM JARAYONIDA NAZORATNING MAQSAD VA TAMOYILLARI

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Kaharova Mavlyuda Mukarramovna
Dadahonova Zulayho Ma’murjon qizi

Annotatsiya

Maqolada "nazorat" atamasi ta'riflangan va uning ta'lim jarayonidagi roli tavsiflanan. Nazoratning maqsad va vazifalari bayon qilinib, nazoratning maqsadi talabalarning yutuq va muvaffaqiyatlarini, fan bo‘yicha dasturda nazarda tutilgan bilim, ko‘nikma va malakalarni o‘zlashtirish darajasini aniqlash, o‘quvchilarga o‘zlashtirish usullarini o‘rgatishdan iborat ekanligi va o‘zaro nazorat va o‘z-o‘zini nazorat qilish, o‘quvchilarda bajarilgan ish uchun mas’uliyat, tashabbuskorlik kabi shaxsiy fazilatlarni tarbiyalash ekamligi aniqlangan. Nazariy o‘rganish davomida talabalar bilimini nazorat qilishni tashkil etishning asosiy tamoyillari shakllantirildi. Aniqlanishicha, yo‘naltirilganlik (o‘quv rejasi maqsadlariga muvofiqligi), obyektivlik (subyektiv baholashning oldini olish), muntazamlik (doimiy yoki takroriy nazorat), samaradorlik (funktsiyalarni to‘liq amalga oshirish uchun xizmat qiladi), ierarxik tashkil etish. (bosqichma-bosqich), murakkablik va izchillik (rejalilik) nazoratning asosiy tamoyillaridir.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Bo‘lim
Ilmiy axborot
Mualliflar biografiyasi

Kaharova Mavlyuda Mukarramovna, Farg'ona davlat universiteti

Farg‘ona davlat universiteti, filologiya fanlari doktori, professor

Dadahonova Zulayho Ma’murjon qizi, Farg'ona davlat universiteti

Farg‘ona davlat univeristeti, chet tillari fakulteti o‘qituvchisi

Foydalaniladigan adabiyotlar

Агальцов В.П. Контроль знаний является доминирующей составляющей образовательного процесса - Информатика и образование. - 2005. - № 2.

Аванесов В.С. Методологические и теоретические основы тестового педагогического контроля //Москва. – 1994.

Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія: Підруч-ник / А.М. Алексюк. – К.: Либідь, 1998. – 560 с.

Елшанский Сергей Петрович (2017). Об оценке эффективности образования в вузе. Проблемы современного образования, (5), 99-108.

Маматова О. Г. Формы контроля знаний студентов педагогических вузов. Молодой учёный. - 2012. - № 8.

Челышкова М.Б. Разработка педагогических тестов на основе современных математических моделей: Учебное пособие. / М.Б. Челышкова.– М.: МИСИС, 1995

Чмых Инна Евгеньевна, Симонова Ольга Алексеевна, & Ситникова Анастасия Юрьевна (2020). ОРГАНИЗАЦИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО КОНТРОЛЯ ПРИ ОБУЧЕНИИ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ. Образование и право, (6), 278-284. doi: 10.24411/2076-1503-2020-00379

Яковлев Е. В. Автореферат диссертации по ВАК РФ 13.00.01 Теория и практика внутривузовского управления качеством образования, 2000

Jurayeva Gulmira Maxamataminovna. (2023). PEDAGOGICAL CONTROL, ITS STRUCTURE AND CONTENT. Conference Zone, 26–38. Retrieved from http://www.conferencezone.org/index.php/cz/article/view/931

Ushbu muallif(lar)ning maqolalari, eng ko‘p o‘qilgan