Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Pedogogical

No. 1 (2024): Scientific journal of the Fergana State University (Social humanities sciences)

THE ESSENCE OF THE DEVELOPMENT OF HERMENEUTIC COMPETENCE OF FUTURE MUSIC EDUCATION TEACHERS

Submitted
April 8, 2024
Published
2024-04-09

Abstract

The article analyzes the content and essence of developing the hermeneutic competence of future music education teachers by forming the integration of music education and social and humanitarian sciences in music education, establishing interdisciplinary cooperation.

References

  1. Abdullayeva B.S. Fanlararo aloqadorlikning metodologik-didaktik asoslari (Ijtimoiygumanitar yo‘nalishdagi akademik litseylarda matematika o‘qitish misolida)/Ped.fan.dok... Diss. – T.: TDPU, 2006.
  2. Закирова А.Ф. Теоретические основы педагогической герменевтики: монография / А.Ф.Закирова. - Тюмень: Тюменский государственный университет, 2001. - 152 с.
  3. Зимняя И.А. Ключевые компетенции - новая парадигма результата образования / И.А.Зимняя / / Высшее образование сегодня. - 2003. - № 5. - С. 3 4 -4 2.
  4. Ларионова Г.А. Компетенции в профессиональной подготовке студентов вуза: монография / Г.А.Ларионова. - Челябинск, 2004. - 528 с.
  5. Селевко Г. Компетентности и их классификация / Г.Селевко // Народное образование. - 2004. - № 4 - С. 138-143.
  6. Фомичёва И.Г. Философия образования: некоторые подходы к проблеме / И.Г.Фомичёва. - Н овосибирск: Изд-во СО РАН, 2004. - 242 с.