THE ESSENCE OF THE DEVELOPMENT OF HERMENEUTIC COMPETENCE OF FUTURE MUSIC EDUCATION TEACHERS
Keywords:
pedagogue, professional competence, classification, improvement, competence, hermeneutic competence.Abstract
The article analyzes the content and essence of developing the hermeneutic competence of future music education teachers by forming the integration of music education and social and humanitarian sciences in music education, establishing interdisciplinary cooperation.
References
Abdullayeva B.S. Fanlararo aloqadorlikning metodologik-didaktik asoslari (Ijtimoiygumanitar yo‘nalishdagi akademik litseylarda matematika o‘qitish misolida)/Ped.fan.dok... Diss. – T.: TDPU, 2006.
Закирова А.Ф. Теоретические основы педагогической герменевтики: монография / А.Ф.Закирова. - Тюмень: Тюменский государственный университет, 2001. - 152 с.
Зимняя И.А. Ключевые компетенции - новая парадигма результата образования / И.А.Зимняя / / Высшее образование сегодня. - 2003. - № 5. - С. 3 4 -4 2.
Ларионова Г.А. Компетенции в профессиональной подготовке студентов вуза: монография / Г.А.Ларионова. - Челябинск, 2004. - 528 с.
Селевко Г. Компетентности и их классификация / Г.Селевко // Народное образование. - 2004. - № 4 - С. 138-143.
Фомичёва И.Г. Философия образования: некоторые подходы к проблеме / И.Г.Фомичёва. - Н овосибирск: Изд-во СО РАН, 2004. - 242 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Scientific journal of the Fergana State University

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.