This article highlights the Museum's cooperation with educational institutions,innovative forms of excursion activities and their educational significance. Also, the content of the excursions "theatrical tour", "quest tour", "Museum in a suitcase", "Skill lesson", "Recreation", "Edutainment", "Storytelling"is widely disclosed.
References
Lichtwark A. Obungen in der Betrachtung von Kunstwerken. – Berlin: VerlagvonBrunoCassire, 1909. – 230p.
Столяров Б.А. Музейная педагогика:История, теория, практика. –М.: Высшая школа, 2004.– 29-84с.
Насруллаева П.Н. Музейное дело в системе туризма. – Дагестанский государственный педагогический университет,кафедра «Социально-культурный сервис и туризм», г. Махачкала.
Poмaнчук A. В. Музeйный туpизм: Учeбнo-мeтoдичeскoe пoсoбиe. — Сaнкт-Пeтepбуpг, 2010. –С. 46.