The article is devoted to the formation of information and communication readiness of preschool teachers in the conditions of continuing professional education in Kyrgyzstan. The main problems and challenges faced by teachers in this field are highlighted, including insufficient training programs and materials, limited access to technical means and the Internet, as well as poor quality and availability of educational resources.
The methods of teaching teachers the basics of ICT, specialized training on the use of ICT in the educational process, as well as the importance of teaching digital literacy and security are discussed.
In conclusion, the need for further research and development of strategies and techniques to overcome the problems associated with the formation of information and communication readiness of preschool teachers in the conditions of continuing professional education in Kyrgyzstan is emphasized.
References
Хитрова А. В. Компетенции будущего в условиях цифровизации образования //Психолого-педагогическое сопровождение образовательного процесса. – 2022. – С. 478-484.
Гусейнова А. Д. Г. Тенденции развития электронных услуг // РЕДАКЦІЙНА КОЛЕГІЯ. – 2019. – С. 68.
Кондакова А. М. Рабочая программа по учебному предмету «Математика» // Пояснительная записка.
Морозова Л. В. Программа повышения профессионального мастерства педагогов дошкольного учреждения в условиях реализации ФГОС ДО // Академическая публицистика. – С. 255.
Захарова, Г. П., Баранова, Э. А., Васильева, Н. Н., Дерябина, М. Ю., Семенова, Т. Н., Парфенова, О. В., Викторова, Е. И. (2014). Инновации в дошкольном образовании.
Осадчая И. В., Мирошникова А. А. Модель формирования готовности воспитателей к использованию информационно-коммуникационных технологий в образовательном процессе детского сада // ББК 74.202. 4Я71. – 2016. – С. 92.
Роберт И. В. и др. Информационные и коммуникационные технологии в образовании //М.: Дрофа. – 2008. – Т. 312. – №. 8.
Суртаева Н. Н., Суртаева О. Н. Распределённые модели сетевого взаимодействия учреждений педагогического образования для обеспечения согласованного непрерывного образования педагогических и управленческих кадров //Человек и образование. – 2016. – №. 1 (46). – С. 99-103.
Прокудина Д. В., Карпенко О. А., Копылов В. Б. Разработка системы показателей качества жизни в рамках концепции «Умный» // Информационные технологии в науке, управлении, социальной сфере и ме. – 2018. – С. 433.