Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Pedogogical

No. 5 (2023): Scientific journal of the Fergana State University (Social humanities sciences)

MODERN APPROACHES TO PROFESSIONAL TRAINING OF MUSIC TEACHERS

Submitted
January 4, 2024
Published
2024-01-06

Abstract

In this article, the nature and content of the pedagogical activity of a music teacher, the components of the teacher's activity model: the constructive component, the communicative component, and the organizational component are explained. A description of the skills of a music teacher is also given.

References

  1. Асафьев Б. В. Избр. статьи о музыкальном просвещении и образовании. М.—Л., 1965.
  2. Апраксина О. А: Современные требования к школьному учителю-музыканту. — В кн.: Музыкальное воспитание в школе. Вып. 15. М„ 1982.
  3. Абдуллин Э. Б. Методы новой системы музыкального обучения. — В кн.: Выбор методов обучения в средней школе. М., 1981..
  4. В.А. Сухомлинский. Избранное. – М.: Педагогика, 1991.
  5. Апраксина О. А. О возможностях и содержании исследовательской работы учителя-музыканта общеобразовательной школы. — В кн.: Музыкальное воспитание в школе. Вып. 12. М., 1977.
  6. Ананьев Б. Г. О соотношении способностей и одаренности.— В кн.: Проблемы способностей/Под ред. В. Н. Мясищева. М., 1962.
  7. Крутецкий, В.А. Педагогические способности, их структура, диагностика, условия формирования и развития Текст: учеб. пособие /В.А. Крутецкий и др. – М.: Прометей, 1991. – 112 с.
  8. Кузьмина Н. В. Очерки психологии труда учителя. Л., 1967.
  9. Зиёмухаммадов.Б. “основны педагогического мастерства” Т.. “МЕДИЦИНСКАЯ КНИГА”