Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Pedogogical

No. 5 (2023): Scientific journal of the Fergana State University (Social humanities sciences)

ORGANIZATION OF ONLINE CONTROL IN THE CONDITIONS OF DISTANCE LEARNING IN THE HEMIS SYSTEM

Submitted
January 3, 2024
Published
2024-01-06

Abstract

The article deals with the problem of studying various approaches and methods for assessing the quality of online learning education using the HEMIS system as an example. The meaning, concept and purpose of assessment in the education system are analysed. HEMIS is a virtual learning environment that is used in a credit-modular system, the different methods of knowledge control in HEMIS are reviewed and further methodologies for improving learning efficiency are outlined.

References

  1. Ибрагимов Ш. Руководство по работе на платформе дистанционного обучения в Ферганском государственном университете. Фергана: ФГУ -2020г. 72 стр.
  2. Ибрагимов Ш. Руководство по работе в системе HEMIS в Ферганском государственном университете. Учебно-методическое указание. Фергана: ФГУ – 2022 г. 48 стр.
  3. Ибрагимов Ш. Применение принципа индивидуализации учебной деятельности студентов методом контроля и оценки знаний в системе дистанционного обучения moodle. Материалы IV- республиканской конференции “Актуальные проблемы развития науки и инновационных достижений”. Самарканд – 2020 г. 5-13 стр
  4. Ломовцева, Н. В. Контроль учебной деятельности в дистанционном обучении. / Н.В. Ломовцева // Экономика образования. – 2009. – №2 – 1. – С.93-94
  5. Старкова А.А. Применение практико-ориентированных и активных форм контроля знаний, умений и навыков студентов в обучении / А.А. Старкова // Региональное образование: современные тенденции. – 2018. - №1. С. 128-133.
  6. Короповская, В. П. Методические основы создания электронного учебного курса : методические рекомендации / В. П. Короповская, О. К. Мясникова. – Мурманск : ГАУДПО МО «Институт развития образования», 2015. – 39 с.
  7. Ibragimov Shavkat Mamirovich. Different approaches to building artificial intelligence systems. «RAQAMLI TEXNOLOGIYALAR VA SUN’IY INTELLEKTNI RIVOJLANTIRISHNING ZAMONAVIY HOLATI VA ISTIQBOLLARI», Respublika ilmiy-amaliy anjumani materiallari, Guliston, 116-119.
  8. Mamirovich I.Sh. (2022) ARTIFICIAL INTELLIGENCE – DEVELOPMENT PROSPECTS. «AMALIY MATEMATIKA VA AXBOROT TEXNOLOGIYALARINING ZAMONAVIY MUAMMOLARI» XALQARO ILMIY-AMALIY ANJUMAN MATERIALLARI, Buxoro, 443.
  9. Мамирович И.Ш., Мукарамович А.С. (2020). Мустақил таълимини ташкил этишнинг шакллари ва назорат қилиш омиллари. «Дифференциал тенгламалар ва математиканинг турдош булимлари замонавий муаммолари». Халкаро илмий конференция тезислар туплами. Фаргона, 290-292.
  10. Ибрагимов Ш.М. (2021). THEORETICAL FOUNDATIONS OF THE PROBLEM OF INDIVIDUALIZATION OF TEACHING AS A BASIC PRINCIPLE IN TEACHING. ЭЛЕКТРОННОЕ НАУЧНО-ПРАКТИЧЕСКОЕ ПЕРИОДИЧЕСКОЕ МЕЖДУНАРОДНОЕ ИЗДАНИЕ «Экономика и социум», (4-83).
  11. Ибрагимов Ш.М. (2020). IMPROVING THE EFFECTIVENESS OF TEACHING INFORMATION TECHNOLOGY IN UNIVERSITIES USING THE METHOD OF INDIVIDUALIZATION. ЭЛЕКТРОННОЕ НАУЧНО-ПРАКТИЧЕСКОЕ ПЕРИОДИЧЕСКОЕ МЕЖДУНАРОДНОЕ ИЗДАНИЕ «Экономика и социум», (11-78).
  12. Шавкат Мамирович Ибрагимов (2022). Использование LMS системы HEMIS в высших учебных заведениях. Icarhse international conference on advance research in humanities, sciences and education, 1(1), 1-3.
  13. Рахимов, Қ., & Ибрагимов, Ш.М. (2022). Фанларни ўқитишда диагностика қилиш усуллари. O„zbekiston respublikаsi oliy vа o„rtа mаxsus tа‟lim vаzirligi toshkent kimyo-texnologiya instituti mexanika va matematikaning аmаliy muаmmolаri Respublika ilmiy-amaliy konferensiyasi. 52-56.
  14. Абдурахмонов, С. М., & Ибрагимов, Ш. М. (2022). Ta‟lim tizimida baholashning asosiy mezonlari va uning axamiyati. ФДУ хабарлари, (2), 258-261.
  15. Тожиев Т.Х., Ибрагимов Ш.М., Каюмов А.М., Абдуллаев Ш.С., Солижонов Ж.В. (2020). Метод Монте-Карло для построения неполной оценки проблем диффузии. European science review, (1-2), 7-12.
  16. Yuldasheva, G. I., & Shermatova, K. M. (2021). The use of adaptive technologies in the educational process. Экономика и социум, (4-1), 466-468.