Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Pedogogical

No. 2 (2023): Scientific journal of the Fergana State University (Social humanities sciences)

CONTINUOUS PEDAGOGICAL PRACTICE IS AN ESSENTIAL COMPONENT OF THE PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS

Submitted
October 7, 2023
Published
2023-10-24

Abstract

This article analyzes the problem of organizing the continuous practice of students — future teachers of primary education at the university, describing the pedagogical conditions of success and effectiveness of its implementation.

The aim of the article is to identify and substantiate the relationship between the creative activity of the student and the continuous practice during the entire period of study at the university.

The research problem is the formation and development of professional competence and its components in the process of learning activities of future teachers.

It is shown that continuous pedagogical practice has a special role in preparing future teachers of primary classes for professional activity because in the process of its passing students form integral ideas of future pedagogical activity.

References

  1. Лебедева Л.А. Методические рекомендации по организации и проведению производственной практики. Учебно-методическое пособие для студентов специальности 5В010200 – Педагогика и методика начального обучении – Алматы: КазНПУ имени Абая, 2011. — 31с.
  2. Чакликова А.Т. Категория «компетентность» и «компетенция» в современной образовательной парадигме // Вестник КазНУ. Серия педагогические науки — 2007, №2.- С. 9 – 16.
  3. Чепиков В.Т. Педагогическая практика в начальных классах. – Ростов на Дону: Феникс, 2002 г. – 288с.
  4. Педагогическая практика: Учебно-методическое пособие.//Под ред. Г.М. Коджаспировой, Л.В. Бориковой. — М.: Академия, 1998. -272 с.
  5. Сластенин В.А. и др. Педагогика. М.: Школа-Пресс, 1998. -512 с.
  6. Выготский Л.С. Собр.соч.: в 6 т. – Т. 1. М., 1982. -488 с.
  7. Терехов П.П. Формирование педагогической компетентности специалиста социокультурной сферы. // Педагогика, № 1.- М.: 2003, 65-71.
  8. Сморчков В.П. Теоретические основы проектирования модулей «Практика» в подготовке бакалавра социальной работы // Педагогическое образование и наука, №6. — М.: 2010, с.38-42.
  9. Хмель Н.Д. Теория и технология реализации целостного педагогического процесса: Уч. пособие. — Алматы, 2002. – 90 с.
  10. Разенкова Н.Е., Рукавицина Е.Д. Технология реализации системно – деятельностного подхода в организации педагогических практик студентов педагогического вуза.// Педагогика и Психология, 2011№1. – С.148-154. Алматы, 2011.