FARG‘ONA VODIYSI: USTOZGA BAG‘ISHLANISH MAROSIMINING SHAKLLARI
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Annotatsiya
"Ustoz-shogird" tizimi hunarmandchilik sohasidagi eng barqaror jamoat instituti hisoblanadi. O‘quv
mashg‘ulotining yakuniy bosqichi Farg‘ona vodiysidagi turkiy aholi orasida "fatiy ukish", "fatiy berish", tojik tilida "qamar Baste" marosimidir. Ushbu marosimlarning har qandayida, muayyan tantanali harakatlar amalga oshirilgandan so‘ng, neofit (bag‘ishlangan) yangi maqomga ega bo‘ladi, uning tegishli jamoat guruhiga tegishliligi haqidagi guvohnoma.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Tsya robota litsenzuetsya vydpovídno do Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 xalqaro litsenziyasi.
Foydalaniladigan adabiyotlar
Азизи А. Ф. Маком и фалак как явления профессионального традиционного музыкального творчества.//http://cheloveknauka.com/makom-i-falak-kak-yavleniya-professionalnogo-traditsionnogo-muzykalnogo-tvorchestva-tadzhikov#ixzz6tL0DiK4f
Андрейчева М.Ю. Семантика пояса в описании мусульман в Повести временных лет // Вестник РГГУ. – № 4(14). – М., 2018. – С. 135.
Бабажанов Б.М. Кокандское ханство: власть, политика, религия. – Токио-Ташкент, 2010. – С. 18.
Балушок В. Г. Инициации древнерусских дружинников // Этнографическое обозрение. - № 1. - 1995. // https://swordmaster.org/2013/07/01/obryad-voinskogo-posvyascheniya-v-knyazheskuyu-druzhinu-na-rusi.html
БибиковаО. Арабы. Историко-этнографические очерки // https://secrethistory.su/226-obryady-perehoda-v-arabo-musulmanskoy-kulture.html
Борко Татьяна. Культурная антропология. – М., 2017. – С. 120.
Боровков А.К. Узбекско-русский словарь. – М., 1959. – С. 177.
Випулис И.В. Масонское посвящение как синтез древних традиций// https://cyberleninka.ru/article/n/masonskoe-posvyaschenie-kak-sintez-drevnih-traditsiy
Губаева С.С. Инициационные обряды в погребально-поминальном ритуале.// https://journal.iea.ras.ru/archive/2000s/2005/no6/2005_6_131_gubareva.pdf
Маматов М.А. Сущность суфизма. – Уфа, 2011. – С. 168.
Махсудова М. Г. Из истории выпечки лепешек населением города Худжанда в конце XIX - начале ХХ вв. // https://nauchtrud.com/1827/2020060410555379298.
Наливкин В. П., Наливкина М. В. Очерк быта женщины оседлого туземного населения Ферганы. – Казань, 1886. – С. 123
Пандей Р.Б. Древнеиндийские домашние обряды (обычаи). – М.1982. – С. 108-109.
Рахимов К. Традиционная школа «устод-шогирд» в контексте эпоса Гуругли//Вестник Таджикского Национального Университета. – №3/2 – Душанбе: Сино, 2017. – С. 55.
Романов В. Н., Вигасин А. А. Из наблюдений над композицией дхармашастр // Древний Восток и античный мир. – Вып.2 – М., 1980. – 56.
Сафаралиев Б. С. Ремесленные цеха в структуре социальнокультурной жизни таджиков.// https://cyberleninka.ru/article/n/remeslennye-tseha-v-strukture-sotsialno-kulturnoy-zhizni-tadzhikov
Турсунов Н.О. Из истории ремесленных цехов Средней Азии (на материалах ткацких промыслов Ходжента конца XIX - начала XX вв.). //Советская этнография. - 1972.- №1. - С.112.
https://islam-today.ru/istoria/simvolizm-v-odezde-tureckih-dervisej/
Nurila G. Şaymerdinova Türk Dünyası, 39. Sayı 203.