THE SIGNIFICANCE OF COOPERATIVE PEDAGOGY IN FORMING CHARACTERISTICS OF HUMANITY
Keywords:
pedagogy of cooperation, humanitarian pedagogy, concept of humanism, humanization of education, pedagogy, pedagogical technology, psychology, actualizationAbstract
The article describes the stage-by-stage training of cooperative pedagogy in the system of continuous education. At present, humanitarian pedagogy is interpreted as a scientific and theoretical system that considers the student as an active, conscious, equal participant in the educational process and develops him based on his own capabilities.
References
Педагогика. // М.Х.Тохтаходжаеванинг умумий таҳрири остида. – Т.: Иқтисод-Молия, 2008.
Роджерс К. К науке о личности// История зарубежной психологии. – Тексты. – М.: Изд-во МГУ, 1996
Мелик-Пашаев А.А. Гуманизация образования: проблемы и возможности // Вопросы психологии. – 1995
Абдурахмонов, С. М., Билолов, И. У., & Ибрагимов, Ш. М. (2019). Об организации самостоятельной работы студентов в цикле дистанционного образования.
Абдуллажонова, Н. Н. (2018). НА УРОКАХ ЛЕГОКОНСТРУИРОВАНИЯ ИСПОЛЬЗОВАНИЕ МУЛЬТИМЕДИА ТЕХНОЛОГИЙ. Теория и практика современной науки, (6), 727-730.
Абдуллажонова, Н. Н. (2016). Портфолио в качестве инструмента для оценки совокупного воздействия. Современная система образования: опыт прошлого, взгляд в будущее, (5), 30-33.
Абдуллажонова, Н. Н. (2017). Современные образовательные технологии. European Journal of Technical and Natural Sciences, (2), 44-47.
Жураев, Н., & Абдуллажонова, Н. (2015). Роль единого портала интерактивных государственных услуг (епигу) в законотворчестве и повышении правовой культуры населения. Fuqarolik jamiyati. Гражданское общество, 12(4), 67-70.
Жураев, Н. М., & Абдуллажонова, Н. Н. (2016). The importance of telecommunication technologies in the preparation of future teachers of computer science at the university. In Технические науки в России и за рубежом (pp. 71-72).
Abdullajonova, N. N., & Tursunaliyev, E. (2022). Informatika darslarida mediamatnlar taxlili. Ta’lim fidoyilari, 4, 10-15.
Oribjonovich, K. H. (2022). PEDAGOGICAL SKILL IN THE ACTIVITY OF A TEACHER IS A PRODUCT OF INDIVIDUAL CHARACTERISTICS. International Journal of Pedagogics, 2(12), 18-22.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Fergana State University

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Most read articles by the same author(s)
- Xasanboy Qodirov, THE CLASSIFICATION OF INNOVATIVENESS ON THE LEVEL OF AN INDIVIDUAL AS PROPERTY OF THE PROFESSIONAL PEDAGOGICAL CULTURE , Scientific journal of the Fergana State University: No. 1 (2023): Scientific journal of the Fergana State University (Social humanities sciences)