A MODEL FOR IMPROVING THE DIDACTIC PROVISION OF MODERNIZING ECOLOGICAL EDUCATION IN THE HIGHER EDUCATION SYSTEM
Kalit so‘zlar:
higher education, ecology, ecological education, ecological education, didactic, modernization, ecotheological, pedagogical, ecoethical, global, systematic analysis, pedagogical experiment, monitoring, adaptation, creative.Annotatsiya
The article examines the theoretical basis of improving the didactic support of the modernization of environmental education in the higher education system, the system and effectiveness of the improvement of the modernized didactic support of environmental education. Also, model of improvement of modernized didactic provision of environmental education in the higher education system were analyzed.
Adabiyotlar
Абдуназаров Л.М., Тохиров Р.Т. Экологик таълимда дастурий воситаларни яратиш йўллари. “Узлуксиз таълим тизимида математика ва табиий фанларни ўқитишни такомиллаштириш масалалари, ташкилий-педагогик ва услубий омиллари” Республика илмий-амалий конфренция, Қўқон 2018 йил, -Б. 156-158.
Лемешев М.Я. Пока не поздно. Размышшения экономиста -эколога. - Москва.: Молодая гвардия, 1991. - С. 5.
Нигматов А., Абдуназаров Л.,Мухамедов Ш.Касбий экологик таълим ва тарбия.–Т.:“Иқтисодиёт-молия”, 2016. 6-б.
Огудин В.Л. Экологическая функция религии. journal.iea.ras.ru/archive/2000s/2001/no1/2001_1_023_Ogudin.pdf
Человек, общество и окружающая среда. Географические аспекты использования естественных ресурсов и сохранения окружающей среды.- М.: «Мысль», 1973. -С.10-11.
Экологическое образование в России: теоретические аспекты: Сб. тр. к 25-летию Научного совета по экологическому образованию Президиума Рос. акад. образования. – Москва.: Педагогика, 1997. – 160 с.
Ясвин В.А. Психолого-педагогическая коррекция субъективного отношения к природе в процессе экологического образования // Вопросы психологии. 1998. №4. -С. 314
Yuklab olishlar
Nashr etilgan
Son
Bo‘lim
Litsenziya
Mualliflik huquqi (c) 2024 Scientific journal of the Fergana State University

Ushbu ish Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Xalqaro litsenziyasi ostida litsenziyalangan.