sg
O‘zbekcha

ПРОБЛЕМЫ ОБУЧЕНИЯ МЕДИАТЕКСТОВ СТУДЕНТАМ УРОВНЯ С1

Авторы

  • Kuysin Tukhtaeva

    Navoi State Pedagogical Institute

Ключевые слова:

обучение, медиатексты, проблемы обучения, студенты уровня С1, письменная медиа, периодические издания, газеты, журналы, телевидение, английский язык, технология.

Аннотация

В этой статье мы обсудили проблемы преподавания медиа текстов студентам уровня C1. Газеты, периодические издания, телевидение, фильмы, радио, компьютерное программное обеспечение и Интернет — это лишь несколько примеров медиа текстов, которые рассматриваются на уроках английского языка. Понимание и интерпретирование средств массовой информации требует высокого уровня знания английского языка приравнивающийся уровня С1 по Европейской шкале оценивания (CEFR). Но проблема обучения, методов и подходов медиатекстов студентам уровня С1 ещё не была изучена. Данная статья рассаматривает проблемы в рамках этой проблемы.

Биография автора

  • Kuysin Tukhtaeva, Navoi State Pedagogical Institute

    associate professor of Navoi State Pedagogical Institute, Candidate in Philological Sciences

Библиографические ссылки

Pan-European competences of foreign language proficiency: Study, training, assessment [Text]. - Moscow: MGLU, 2005.

Dobrosklonskaya, T.G. Questions of the study of media texts (the experience of the study of modern English media language). 2nd edition, stereotypical [Text] / T.G. Dobrosklonskaya. - M.: Editorial URSS, 2005.

Safonova, V.V. Development of the culture of oral speech perception in teaching a foreign language: modern methodological problems and ways to solve them [Text] / V.V. Safonova // Foreign languages at school. - 2011. - No. 5. - pp. 2-9.

Bim, I.L. Some actual problems of modern foreign language teaching/ I.L. Bim // Foreign languages at school. - 2001. - No. 4. - p.15

Bogomolov, A.N. Mass communication media: culturological and didactic aspects: abstract. diss. cand. culturol. sciences: 24.00.04 / Bogomolov Andrey Nikolaevich. - M., 1997. - 24 p.

Budnik, A.S. Methodology for the formation of intercultural communicative competence of high school students through an elective video course: profile school, English: abstract. Candidate of Pedagogical Sciences: 13.00.02 / Budnik Anastasia Sergeevna. - Moscow, 2015 - 27 p.

Anurova, I.V. Formation of functional socio-cultural literacy at the middle stage of schooling with in-depth study of a foreign language (based on the material of the Spanish language): Candidate of Pedagogical Sciences: 13.00.02 / Anurova Irina Vladimirovna. - Moscow., 2001. – 270-p

Karasik, V.I. Etiquette and English / V.I. Karasik // Foreign languages at school. - 1993. - No. 2. - pp.57-59.

Balashova, E. F. Features of the use of media texts in teaching business English in the system of additional professional education: abstract. dis. ... Candidate of Pedagogical Sciences: 13.00.02 / Balashova Elena Fedorovna. Moscow., 2012. - 23 p.

Agapova, S.G. Fundamentals of interpersonal and intercultural communication - (English) /S.G. Agapova. - Series "Higher education". - Rostov N./D.: Phoenix, 2004. - 288 p.

Hennessey, B. Writing Feature Articles. A practical guide to methods and markets. - London: Focal Press, 1989. - 237 p.

Sadokhin, A.P. Theory and practice of intercultural communication: Studies.handbook for universities /A.P. Sadokhin. - M.: UNITY-DANA, 2004. – 271.p

Tukhtaeva K.D. The Importance of Media Texts in Linguistics and Information delivery in Media Communication. – British View Multidisciplinary Journal. -2022, pp. 63-69.

Tukhtaeva K.D. Importance and Peculiarities of Media Communications and Media Texts. – Gospodarka Innowasje. Volume 26 (2022), pp.31-40.

https://www.insightpublications.com.au/what-to-look-out-for-when-analysing-a-media-text/

Опубликован

2023-10-24