sg
O‘zbekcha

СМЕШАННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ — КАК ЭФФЕКТИВНОЕ СРЕДСТВО РАЗВИТИЯ ИНФОРМАЦИОННО-АНАЛИТИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ У БУДУЩИХ ИСТОРИКОВ

Авторы

  • Fergana Stete University

Ключевые слова:

смешанное обучение, информационно-аналитическая компетентность, дистанционное обучение, традиционное обучение, образовательная интеграция, программы телеконференцсвязи, Интернет и цифровые медиа, интерактивное, виртуальное образование.

Аннотация

В данной статье рассматривается происхождение смешанного обучения, различные мнения и взгляды на термин «смешанное обучение», рассматривается смешанное обучение как новый метод дистанционного обучения с помощью технологий и Интернета с целью улучшения обучения учащихся, изменения методов обучения. Обучая учителей, смешанное обучение сочетает в себе различные модели традиционного и дистанционного обучения, и утверждается, что это стратегия обучения, в которой используются несколько форм технологий.

Биография автора

  • , Fergana Stete University

    Fargʻona davlat universiteti dotsenti, falsafa fanlari doktori (DSc).

Библиографические ссылки

Barbour M. History of K-12 Online and Blended Instruction Worldwideʼ. Handbook of Research on K-12 Online and Blended Learning. N.P., ETC Press Publ., 2014. – 516 p.

Bonk, C.J. & Graham, C.R. (2006). The handbook of blended learning environments: Global perspectives, local designs. San Francisco: Jossey‐Bass/Pfeiffer. — 624 p.

Clark, R.T., Mayer, R.E. E-learning and the Science Instruction. San Francisco: Preiffer, 2003. – 527 p.

Declan Byrne, Blended learning. http://www. trainingreference.co.uk/ blended_learning/ bldacg1.htm

Esyin Chew, Norah Jones, David Turner. Critical Review of the Blended Learning Models based on Maslowʼs and Vygotskyʼs Educational Theory, available at: http:// ihlsociety.org/ ICHL2008/ LNCSProceedings/ ICHL2008 Esyin Chew 14 pages. pdf (request date: 08.07.2020).

Friesen N. Report: Defining Blended Learning, available at: https:// www. normfriesen. info/papers/ Defining Blended Learning NF. pdf (request date: 31.06.2020)

Friesen N. Defining Blended Learning, August 2012, available at: https://www. normfriesen. info/papers/ Defining Blended Learning NF. pdf (request date: 21.06.2020)

Garrison, D. R., & Kanuka, H Blended learning: uncovering its transformative potential in higher education // Internet and Higher Education. 2004. № 7(2). – pp. 95–105.

Launer R. Five Assumptions on Blended Learning: What Is Important to Make Blended Learning a Successful Concept? // «International Conference on Hybrid Learning». Berlin: Springer Verlag Publ., 2010. – pp. 9–15.

Manya Suresh, V.Vishnu Priya, R.Gayathri. Effect of e-learning on academic performance of undergraduate students. Drug Invention Today | Vol 10. Issue 9. 2018. – pp. 1779-1800.

Martyn, Margie. The hybrid online model: Good practice // Educause Quarterly. 2003. № 26. – pp. 18-23.

Ruth Boelens (UGent), Stijn Van Laer, Bram De Wever (UGent) and Jan Elen. Blended learning in adult education: towards a definition of blended learning. Available at: https://biblio.ugent.be/publication/6905076 (request date:5.06.2020).

Stacey E., Gerbic P. Success Factors for Blended Learning, available at: http:// www. ascilite.org/ conferences/ melbourne08/ procs/stacey.pdf (request date: 5.06.2020).

Tomlinson, B. Blended Learning in English Language Teaching: Course Design and Implementation / Tomlinson B., Whittaker C. // British Council 2013. – 258 p. Available at: https:// www. teachingenglish.org.uk/ sites/ teacheng/files/pub_D057_Ble nded%20learning_FINAL_WEB%20ONLY_v2.pdf (request date:15.07.2020).

Watson J., Murin A. A History of K-12 Online and Blended Instruction in the United States. Handbook of Research on K-12 Online and Blended Learning. 2014. – 516 p.

Krasnova Tatyana Ivanovna. Soprovojdenie i podderjka deyatelьnosti studentov v smeshannom obuchenii. Available at: https://portal.tpu.ru/SHARED/k/KRASNOVA/science/Tab1/Guaidance%2 0and%20support.pdf (request date:10.07.2020).

https://www.christenseninstitute.org/ (request date:05.05.2020).

Procter C.T. Blended Learning in Practice, available at: www.ece.salford.ac.uk/proceedings/papers/cp 03.rtf (request date: 08.07.2020)

Опубликован

2023-10-24