ПРОБЛЕМЫ ВНЕДРЕНИЯ CEFR В СИСТЕМЕ ОБРАЗОВАНИЯ УЗБЕКИСТАНА
Ключевые слова:
CEFR, уровни владения языком, европейское языковое портфолио, проблемы, решения, Национальная система оценки уровня владения иностранным языком (NSAFLP).Аннотация
В статье рассматривается история программы CEFR с акцентом на то, как она в разной степени повлияла на реформы в Узбекистане в последние годы. В ней обсуждаются проблемы, возникшие с момента введения программы CEFR и их решения. В результате прямого внедрения CEFR в систему образования возникают некоторые проблемы. Это указывает на то, что CEFR - это относительная языковая программа и что каждая страна, каждое учебное заведение должны реализовывать ее в своем собственном контексте.
Библиографические ссылки
Council of Europe. The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг “Узлуксиз таълим тизимининг чет тиллар бўйича давлат таълим стандартини тасдиқлаш тўғрисида”ги 124-сонли Қарори. 2013 йил 8 май.
Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Чет тилларни ўрганиш тизимини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги ПҚ-1875-сонли Қарори. 2012 йил 10 декабрь.
Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019-йил 29-апрелдаги ПФ-5712-сонли Фармони асосида қабул қилинган “Ўзбекистон Республикаси халқ таълими тизимини 2030-йилгача ривожлантириш концепцияси”. https://lex.uz/docs/4312785
Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2020-йил 24-январда Олий Мажлисга Мурожаатномаси. https://uza.uz/uz/posts/zbekiston-respublikasi-prezidenti-shavkat-mirziyeevning-oliy-25-01-2020
Ўзбекистон Республикаси Халқ таълими вазирлиги ва республика таълим марказининг “Умумий ўрта таълимнинг миллий ўқув дастури: чет тиллар (инглиз, француз, немис)”. -Т., 2020.