USING GAMICIFICATION TECHNOLOGIES FOR ENGLISH LEARNING IN PRESCHOOL EDUCATION: ANALYSIS OF EFFECTIVENESS AND RESULTS
Keywords:
gamification, preschool education, English language, educational technologies, effectiveness analysis.Abstract
This article analyzes the effectiveness of using gamification technologies for learning English in preschool education. Gamification enhances childrenʼs interest in the educational process, strengthens their knowledge, and effectively organizes foreign language acquisition. The article examines experiences and research findings from Uzbekistan and abroad. In conclusion, gamification is highlighted as a crucial tool for improving the quality of education.
References
Быстрова Н.В., Бакулина Н.А., Гнездин А.В., ва Угарова А.В. (2022). "Геймификация в современном образователном процессе". Журнал прикладных исследований, №6, С. 416-425. https://cyberleninka.ru/article/n/geymifikatsiya-v-sovremennom-obrazovatelnom-protsesse/viewer
Валеев Г.И. Рол геймификации в сифровой трансформации образования: опыт и перспективы // Научный алманах. (2024) №4. https://na-journal.ru/4-2024-pedagogika/11021-rol-gejmifikacii-v-cifrovoj-transformacii-obrazovaniya-opyt-i-perspektivy
Капустина, Л. В. Методы геймификации в образовании / Л. В. Капустина, Н. А. Черпакова. — Текст : непосредственный // Молодой ученый. (2023) — № 47 (494). — С. 162-165. — УРЛ: https://moluch.ru/archive/494/108062/
Макакенко Я.А. Геймификация и нарративные практики в современном образовании // Коинон. (2022) Т. 3, №3–4. — С. 88 https://elar.urfu.ru/bitstream/10995/121373/1/k_3-4_2022_07.pdf
Петухова Т.Н. Геймификация в образовании: современные тенденсии // Сборник научных трудов. (2023) С. 67-74. https://elar.rsvpu.ru/bitstream/123456789/43085/1/978-5-6048526-8-2_2023_013.pdf
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Scientific journal of the Fergana State University

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.